Kontaktujte nás

Odoberajte
newsletterŠípka vpravo

Nenechajte si ujsť najnovšie informácie
zo sveta biznisu a digitálnych technológií

Neplatná e-mailová adresa

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa oboznámte s týmito dokumentami.

Ďakujeme
za Vašu registráciuŠípka vpravo

x
Klientska zóna - B2B portál, ktorý vaša firma potrebuje

Klientska zóna - B2B portál, ktorý vaša firma potrebuje

Ako zarobiť viac peňazí a zároveň zvýšiť pohodlie klientov? V článku sa dozviete, čo je klientska zóna, načo slúži, a aké benefity poskytuje vašej firme.

Vedeli ste, že je päťkrát lacnejšie udržať si zákazníka, ako získať si nového? Dokonca, zvýšenie miery udržania zákazníkov len o 5%, môže zvýšiť vaše zisky o 25 - 95%. Verní zákazníci míňajú viac, pretože dôverujú vašim službám alebo produktom. Zákaznícky portál spríjemňuje pocit pri nakupovaní a motivuje zákazníkov ich objednávku neskôr zopakovať. Ľudom získava čas, ktorý dokážu využiť na ostatné veci, a zároveň má vaša firma všetko organizované a prehľadne uložené. 

Čo je to klientska zóna

Klientska zóna, zákaznícky portál alebo B2B portál (ako len chcete) je bezpečná sekcia webovej stránky, kde je obmedzený prístup používateľom, ktorí na vstup nemajú oprávnenie. Tento prístup je zvyčajne chránený používateľským menom a heslom

 Prihlásenie sa do klientskej zóny

Aké benefity poskytuje klientom?

Klienti si po prihlásení do zákazníckej zóny môžu prezerať históriu  svojich objednávok, spravovať rôzne súbory alebo komunikovať s ostatnými zákazníkmi, poprípade s kompetentnými zamestnancami spoločnosti. Pre názorný príklad si zoberme zubnú ambulanciu, ktorá využíva zákaznícku zónu. Jej pacienti si môžu prezerať svoju históriu návštev, majú prístup k zdravotnej karte kedykoľvek potrebujú, vidia blížice sa termíny preventívnych prehliadok, a ak im termín nevyhovuje, pohodlne si ho presunú na iný dátum. Celý proces je príjemnejší a efektívnejší.

Žijeme v dobe, kedy je 90% všetkej komunikácie neverbálnej a toto číslo stále rastie. Mnohým ľudom je verbálna komunikácia nepríjemná a uprednostnia práve digitálny spôsob komunikácie. Nebolo by vhodné výjsť v ústrety aj týmto ľuďom, a získať si ich  dôveru  na svoju stranu? 

 Tešiaci sa muž

Výhody, ktoré prináša B2B portál spoločnosti

Prínosov je mnoho. Výrazne sa zmenšuje šanca, že vám niečo unikne. Všetky informácie sú pohromade a prehľadne zorganizované tak, aby ste ich v čo najkratšej dobe našli. Zákazníkom môžete napríklad  pripomínať nadchádzajúce  akcie alebo nové produkty a služby, ktoré ponúkate. K zákazníkom ste taktiež bližšie. Môžete s nimi rýchlejšie komunikovať a nemusíte zdĺhavo hľadať kontaktné údaje po skriniach. Tieto výhody zvyšujú ekonomické prínosy (väčšie tržby), avšak netreba opomínať aj technické faktory. 

Používaním B2B portálu predchádzate problémom, ktoré by sa mohli vyskytnúť napríklad pri nechcenom vymazaní emailu alebo obyčajnom probléme s vaším počítačom. Predstavte si, že by vám v tomto momente zhorel počítač, máte svoje dôležité dokumenty zálohované? U nás, v OBS, robíme klientske zóny zálohované v databázach uložených na serveri.

K údajom sa dostanete kedykoľvek a kdekoľvek  na svete. Nie ste obmedzovaný kancelárskymi priestormi alebo pracovnou dobou kolegov. To je výhoda hlavne v aktuálnej pandemickej situácii, kedy väčšina firiem bola nútená prejsť na home office. Firmy, ktoré kontinuálne digitalizovali, mali obrovskú výhodu oproti firmám, ktoré všetko robili „po starom“ na  papieroch a v exceloch. Túto tému sme podrobne opisovali v článku Zbavte sa papierov a zbytočného preposielania Excelov!

Ako vyzerá klientska zóna?

Ak si ešte stále neviete predstaviť, čo skrýva pojem klientska zóna, pripravil som si pre vás zopár praktických ukážok. Najväčší česko-slovenský internetový obchod - Alza, samozrejme taktiež používa klientsku zónu. Na obrázku nižšie môžeme vidieť históriu objednávok, kde nájdeme presne to, čo potrebujeme – číslo objednávky, odkaz na elektronickú faktúru a filter pre rýchlu orientáciu. 

 Klientska zóny spoločnosti Alza

Tak isto si vieme upraviť profil, zvoliť profilovú fotku alebo vyplniť adresu dodania, aby sme ju nemuseli vypĺňať zakaždým manuálne. Alza ponúka napríklad možnosť vyplniť dotazník, na základe ktorého vám budú ponúkať čo najviac relevantné produkty, a aby vám čo najviac urýchlili proces nákupu a rozhodovania.

Ako som spomínal vyššie, zákaznícka zóna poskytuje podrobný prehľad o vašej spoločnosti. Na obrázku nižšie môžete vidieť prehľadný dashboard s potrebnými informáciami. Štatistiky sa dajú spraviť takmer zo všetkého, záleží už len na vašich prioritách a preferenciách.

Klientska zóna poskytuje kompletný balík, ktorý dokáže vašu firmu posunúť na inú úroveň a hlavne odlíšiť od konkurencie. V prípade, že by ste potrebovali jednu priamo pre vás, neváhajte nás kontaktovať a nechajte si ju vyhotoviť od  jednotky  na trhu v oblasti klientskych zón. 

Vaše OBS. 

Zdroje:

https://hbr.org/2014/10/the-value-of-keeping-the-right-customers

https://www.thecut.com/article/psychologists-explain-your-phone-anxiety

Handshake

Ak Vás článok zaujal a mali
By ste záujem o niektorú
službu, napíšte nám

Prekonzultujte to s nami zadarmo