Web dizajn – Čo všetko by ste o ňom mali vedieť?

Čo všetko potrebujete vedieť ako majiteľ firmy o web dizajne, aby vaša web stránka prevýšila konkurenciu a nebola podpriemerná?

Väčšina majiteľov firiem v dnešnom svete dobre vie, že internet ich spoločnostiam dokáže poskytnúť množstvo kanálov, vďaka ktorým sa firmy môžu spojiť so svojím cieľovým publikom a premeniť tak používateľov týchto kanálov na platiacich zákazníkov.

Jedným z týchto kanálov je aj web stránka vašej spoločnosti, a ako každý majiteľ takisto chcete, aby vám vaša web stránka poskytla výborné ROI – návratnosť investícií, ktoré ste vložili do jej tvorby, na hostovanie alebo do jej údržby.

Ako však dosiahnúť návratnosť investícií a premeniť návštevníkov web stránky na konverzie?

Odpoveď je jednoduchá – vaša web stránka musí byť čo najjednoduchšia a intuitívna, aby ste zákazníkom poskytli čo najlepšiu používateľskú skúsenosť, vďaka čomu návštevníci vašej web stránky na nej strávia oveľa dlhší čas, neprejdú ku konkurencii a premenia sa tak na platiacich zákazníkov.

A teraz sa možno pýtate sami seba: ,,Ako môžem dosiahnuť, aby sa zákazníci cítili na našej web stránke čo najlepšie? “. Odpoveď sme vám už prezradili v názve tohto článku. 🙂 

Web dizajn

Predtým, ako sa pustíme k tomu, čo všetko potrebujete vedieť ako majiteľ spoločnosti o web dizajne, aby vaša web stránka nebola podpriemerná, je dobré vedieť, že web dizajn nie je jediný faktor, ktorý môže ovplyvniť používateľský zážitok. Ďalšie faktory, ktoré môžu ovplyvniť používateľský zážitok, budeme rozoberať v ďalších článkoch. 

Navigácia

Prvá vec, na ktorú by ste sa mali pozrieť pri web dizajne, je navigácia.

Navigácia nezahŕňa len menu, ktoré budete mať pravdepodobne v hornej časti stránky ako väčšina spoločností, ale aj súviasiace odkazy a bočné panely.

Pri menu je obzvlásť dôležité, aby obsahovalo len najdôležiejšie podstránky vašej web stránky, ako je podstránka s vašimi službami/produktami, “O nás”, “Kontakt” alebo “Blog”.

Skúste sa pozrieť na naše menu. Obsahuje len najdôležitejšie položky. Vďaka takému menu vie zákazník rýchlo zistiť, aké produkty ponúkame, môže si pozrieť projekty, na ktorých sme pracovali – kliknutím na položku “Naša práca”, alebo nás jednoducho konktaktovať – kliknutím na tlačidlo “Pracujme spoločne”, kde nemusíte vypĺňať žiadne zbytočné formuláre, ale jednoducho vás presmerujeme na email, kde okrem správy nemusíte nič iné vypĺnať.

Ak by ste mali vo vašom menu príliš veľa položiek, pôsobilo to preplnene, mätúco a vašim, či už potencionálnym zákazníkom alebo verným zákazníkom, by ste sťažili prácu, pri hľadaní toho, čo chcú. 

Nachvíľu si skúste predstaviť, že ste jeden z týchto zákazníkov a zavítate na vašu web stránku. Čo prvé urobíte? Otvoríte si menu a tam nájdete, čo potrebujete. Ako však budete hľadať, keď v menu je xy položiek, a vy v tomto menu nebudete vedieť nájsť to, čo potrebujete? Budete sa prekopávať všetkými podstránkami a hľadať dovtedy, kým nenájdete to, čo potrebujete, alebo si ušetríte čas a nájdete rýchlo to, čo potrebuje na konkurenčnej web stránke?

Áno, presne viem, čo sa teraz chcete opýtať. ,,Čo mám robiť, ak mám viac podstránok, ktoré nie sú vhodné do menu?”. Pri takýchto podstránkach môžu byť užitočné postranné panely, súvisiace odkazy, alebo interné prepojenia. Vďaka tomu vaše menu nebude preplnené a návštevníci si nájdu cestu ku všetkým podstránkam.

Rozloženie

Možno si to neuvedomujete, ale rozloženie podstránok má obrovský vplyv na vašich zákazníkov. 

Vaša web stránka by nemala byť prázdna, ale ani preplnená. Každý jej prvok by mal mať svoje miesto, a aj dostatok miesta okolo neho, aby mohol “dýchať”. To pomáha návštevníkom lepšie pochopiť, čo sa na stránke nachádza, a taktiež im umožňuje lepšie nájsť pre nich najrelevantnejší obsah.

Pri postranných paneloch musíte byť avšak opatrní. Niekedy sa môže stať, že pri návšteve vašej web stránky nebudú zákazníci vedieť, kde hľadať, alebo kde začať hľadať. 

Preto vám odporúčame osloviť niekoho, kto nie je príliš oboznámený s vašou web stránkou a opýtať sa ho, na čo sa prvé pozrel pri návšteve vašej web stránky, čo ho najviac zaujalo a či ľahko našiel informácie, ktoré hľadal.

Farby

Mnoho spoločností si zakladá celú farebnú schému webovej stránky na svojom logu alebo farbách značky, ale toto nemusí byť vždy najlepšie riešenie. Môže sa stať, že farby vášho loga obsahujú množstvo jasných a žiarivých farieb, ktoré síce vyzerajú vo vašom logu fantasticky, ale táto farebná schéma nemusí byť najlepšia, ak sa používa ako textový odkaz, alebo farba pozadia.

Musíte nájsť rovnováhu medzi tým, aby dizajn vašich web stránok obsahoval farby vašej značky, ale taktiež musíte zabrániť, aby tieto farby boli príliš rušivé.

Obsah

Pri výbere a úprave dizajnu vašej web stránky je dôležité pamätať na jej obsah, veď kvôli nemu ľudia navštevujú vašu webovú stránku.

Webová stránka je miestokde uvádzate svoje produkty na trh a predávate ich tam, je to miesto, kde ukazujete, ako sa líšite od konkurencie a je to taktiež miesto, kde poskytujete vaše kontaktné údaje, a povzbudzujete tak návštevníkov, aby vás kontaktovali.

Práve kvôli tomu, by mal byť dizajn vašej web stránky tvorený podľa obsahu, ktorý na web stránke ponúkate a nikdy nie naopak. 

Typ zariadenia

Na tento aspekt nesmiete pri dizajne web stránky zabudnúť. Vašu web stránku navštívi neskutočné množstvo návštevníkov priamo z mobilného zariadenia. Áno, viem, túto informáciu vám ustavične tlačíme do hláv, len mnohým spoločnostiam tento fakt stále uniká, a pri návšteve ich web stránky na mobilnom zariadení sa vám až zakrúti hlava, nehovoriac o tom, že tieto spoločnosti majú na FinState miliónové tržby (dúfam, že vy do tejto skupiny spoločností nepatríte). 

Ak potencionálni zákazníci navštívia vašu web stránku cez telefón, a ak budú musieť na nej niečo približovať, oddiaľovať, alebo sa presúvať, len preto, aby sa dostali k vášmu obsahu, tak verte mi alebo neverte, ale je nízka pravdepodobnosť, že týchto potencionálnych zákazníkov na konverzie nepremeníte.

Je nesmierne dôležité mať responzívny web dizajn na rôznych zariadeniach, a taktiež treba brať do úvahy veľkosť textu a tlačidiel. Dobre predsa viete, že poklepanie prstom na mobilný telefón alebo tablet, je úplne iné ako kliknutie myšou, preto na to netreba zabúdať a dizajn vašej web stránky by sa o to mal postarať.

Existuje milión ďalších aspektov web dizajnu, ale pre vás, zaneprázdnených podnikateľov, je potrebné uviesť len to najdôležitejšie. Avšak, ak by sa našli jednotlivci, ktorých téma zaujala, tak vám odporúčam prečítať si náš článok o dizajn manuále, ktorý vám dokáže tiež veľmi pomôcť.

Ak ste zaneprázdený natoľko, že nemáte čas riešiť váš web dizajn a potrebujete na to niekoho, kto je v tom odborník, má niekoľkoročné skúsenosti a bude dokonale chápať potrebám a cieľom vašej spoločnosti, tak sme tu pre vás. 

Vaše OBS.

Zdroje:

What Business Owners Need to Know About Web Design – Business 2 Community

Handshake

Ak Vás článok zaujal a mali
By ste záujem o niektorú
službu, napíšte nám