Čo je to zákaznícka zóna?
Zákaznícka zóna, inak nazývaná aj ako klientsky portál, B2B portál alebo zákaznícky portál, je prostredie, ktoré je určené pre vašich klientov. Môže byť súčasťou webstránky alebo v podobe samostatnej aplikácie. Zákazníci sa do neho štandardne dostanú prostredníctvom svojich prihlasovacích údajov.
Zadávanie nových objednávok
Prostredníctvom zákazníckej zóny môžu klienti rýchlo zadávať nové objednávky bez toho, aby museli nanovo uvádzať svoje osobné alebo firemné údaje. Praktickou funkciou je kopírovanie starších objednávok, ale aj reklamovanie či vracanie tovaru.
Generovanie dokladov
Keď klient zadá objednávku cez zákaznícku zónu, automaticky sa mu môže vygenerovať faktúra alebo iný doklad.
Prezeranie a sťahovanie dokumentov
Zákazníci môžu mať vo svojom profile uložené predchádzajúce objednávky vrátane všetkých dokladov. Kedykoľvek sa k nim vedia vrátiť a dokážu si ich stiahnuť.
Sprístupnenie údajov
Cez klientsky portál viete svojim zákazníkom sprístupniť údaje podľa vášho výberu – stav produktov na sklade, dobu dodania, aktuálnu cenu a mnohé ďalšie dáta.
Reporting
Zákaznícka zóna vám vie v pravidelných intervaloch generovať reporty s údajmi podľa vašich potrieb a môže vám ich automaticky zasielať na váš e-mail.
Úspora času
Zákaznícka zóna vám automatizuje mnohé procesy, čím významne šetrí čas. Vaši zamestnanci nemusia toľko energie míňať na telefonáty a e-maily od zákazníkov či riešenie prácnej administratívy a môžu sa radšej venovať dôležitejším úlohám.
Zníženie nákladov
Keďže klientska zóna zastreší mnohé každodenné procesy, vaši zamestnanci nestrávia toľko času vystavovaním faktúr a objednávok či odpovedaním na časté otázky klientov. Ušetríte tak značnú časť pravidelných nákladov.
Vyššia lojalita zákazníkov
Klientsky portál vás odlíši od konkurencie a vašim zákazníkom poskytne veľmi príjemný používateľský zážitok. Vďaka tomu budú s radosťou dlhodobo využívať vaše služby a nakupovať produkty.
Nepretržité fungovanie podnikania
Zákaznícka zóna funguje 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Klienti ju môžu naplno využívať aj v čase, keď sú všetci vaši zamestnanci doma alebo na dovolenke. Podnikanie tak nikdy nespí a môže vám generovať tržby počas celého dňa.
Nižšie riziko chýb a straty dát
Vďaka zákazníckemu portálu sa vám už nestane, že zabudnete na nejakú objednávku alebo sa vám stratia dôležité dáta. Všetky informácie nájdete na jednom mieste, v prehľadnej podobe.
Ako prebieha tvorba zákazníckej zóny?
1. Úvodná konzultácia
Poviete nám, s akými problémami sa stretávate vo vašom podnikaní a čo by mala vaša budúca zákaznícka zóna riešiť. My vám ponúkneme možnosti, čo všetko by mohla obsahovať a aké funkcionality je dobré do nej zakomponovať. Vytvoriť pre vás vieme klientsku zónu v podobe webovej, mobilnej alebo počítačovej aplikácie.
Prvé stretnutie je na nás a trvá 1 – 2 hodiny
2. Návrh riešenia
Vypracujeme návrh riešenia, ktorý bude obsahovať ceny za jednotlivé služby, kalkuláciu počtu hodín práce, čas dodania a ďalšie dôležité údaje. Odprezentujeme vám, ako môžu vyzerať jednotlivé funkcie a sekcie budúcej klientskej zóny.
Pomôže nám, keď pred vypracovaním návrhu riešenia budeme poznať vašu predstavu o výzore a funkcionalitách zákazníckej zóny. Napríklad, môžete nám poslať screenshot alebo video-záznam z inej klientskej zóny, ktorá sa vám páči. Na základe vašich požiadaviek a finančných možností vám odporučíme buď grafiku kompletne na mieru, alebo dizajn postavený na predpripravenej šablóne, ktorá sa ďalej upravuje.
Návrh riešenia nám zaberie 2 – 3 týždne
3. Programovanie klientskej zóny
Samotné programovanie klientskej zóny je rozdelené na fázy. V priebehu tvorby získavame váš feedback a na základe neho vykonávame úpravy. V jednotlivých fázach sa vyvíja a prispôsobuje aj dizajn.
Realizácia môže trvať 2 - 6 mesiacov
4. Podpora
Zákaznícka zóna je tzv. živý projekt. Aby dlhodobo fungovala na 100 %, vyžaduje pravidelnú údržbu. Po jej dokončení a odovzdaní sa postaráme o servis a naša podpora je vám kedykoľvek k dispozícii. Ak budete chcieť časom pridať do vašej klientskej zóny nové funkcie, vieme vám ich doprogramovať.
Zaškolenie a spustenie môže trvať 2 – 3 dni
Často kladené otázky
Môže mi klientska zóna posielať notifikácie?
Áno, túto funkciu odporúčame každej firme, ktorá využíva klientsku zónu. Ako vyzerajú notifikácie v praxi? Napríklad, každých 24 hodín (alebo každý týždeň či mesiac) vám môže na e-mail automaticky prísť sumár všetkých objednávok. Takéto reporty sú skvelým podkladom pre manažment a dokážu ušetriť veľa času.
Funguje webová klientska zóna aj na mobile?
Ak budú vaši zamestnanci či klienti používať webovú klientsku zónu v teréne, vieme ju naprogramovať tak, aby bola responzívna. Teda, aby sa dala plnohodnotne otvárať a používať aj na mobilných zariadeniach.
Koľko peňazí mi ušetrí klientska zóna?
Zákaznícka zóna dokáže znížiť náklady firiem aj o 30 %, a to najmä tým, že zjednodušuje mnohé procesy a šetrí čas. Vďaka tomu sa vám investícia do nej vráti už do 2 rokov.
Ako môže vyzerať vaša budúca zákaznícka zóna?
Radi sa s vami o tom porozprávame. Zarezervujte si termín bezplatnej telefonickej konzultácie a zistite, čo všetko pre vás vieme vytvoriť.