10 dôvodov prečo by mala mať vaša firma mobilnú aplikáciu

Vaša firma ešte nemá mobilnú aplikáciu? A na čo ešte čakáte? Pozrite si 10 dôvodov prečo vytvoriť mobilnú aplikáciu pre vaše podnikanie a jej prínosy.

1. Generovanie predajov. Mobilné aplikácie generujú dodatočné zisky troma spôsobmi:

  • Hlavným dôvodom je, že mobilný telefón nosí každý so sebouAplikácia tak nabáda zákazníkov objednávať priamo z miesta kde sa nachádzajú – takpovediac „on the go“. Vezmime si obyčajnú jednoduchosť, mať appku v mobile vs. nútiť zákazníka (musí otvoriť prehliadač, napísať adresu vášho webu…), aby šiel priamo na váš web alebo eshop.
  • Druhým dôvodom je, že vaša spoločnosť môže benefitovať z reklamného systému, ktorý je vbudovaný priamo v aplikácií (notifikácie/upozornenia o novinkách, upozornenia na zľavy, obrázky produktov, textové správy)
  • Tretím dôvodom je, že aplikácia vie byť taká pekná a pohodlná, že ju dokonca môžete spoplatniť! Či už ako celú aplikáciu alebo jej niektoré časti (zóny).

2. Zniženie nákladov „za slúženie“. Mobilná aplikácia umožňuje klientom prístup k základným informáciám a nákupu bez potreby volať priamo do firmy alebo na zákaznícke centrum. Zákazník si „vykliká“ čo potrebuje a nemusí čakať na telefóne a znervózňovať sa čakaním na nepríjemné: „Pre službu A stlačte 2ku; Pre Angličtinu stlačte mriežku“. Automatizácia redukuje náklady na obslúženie a zákazník si ani nevšimne, že si to vyklikal sám v aplikácii.

3. Zníženie nákladov na marketing. Skrytá pridaná hodnota aplikácií sú jej nízke náklady na marketing v porovnaní s tradičnou reklamou a priamym marketingom. Notifikácie alebo upozornenia pre zákazníkov, ktorí si stiahli vašu aplikáciu sú lacné, až priam žiadne. Ak napríklad chcete oznámiť novú produktovú ponuku alebo podujatie, ktoré organizujete, jednoducho si vyberiete možnosť a kliknete “Odoslať”.

4. Rozšírenie zákazníckeho zážitku. Veľa webstránok stále nevyzerá práve najlepšie na malých obrazovkách telefónov, kdežto mobilné aplikácie sú naopak, presne navrhované pre malé obrazovky. Aplikácia tiež ponúka okamžitý prístup k vášmu kontaktnému bodu. Na jeden klik môže zákazník začať písať s vašim operátorom alebo zavolať priamo do firmy. Pre užívateľa, ktorý má zapnutú geo-lokáciu môže dokonca ponúknuť špeciálne informácie alebo nasmerovanie. Aplikácie ako Uber, Lyft alebo Bolt dokonca zobrazujú prichádzajúce auto.

5. Zisk konkurenčnej výhody. Pokým sa niektoré sektory hemžia aplikáciami, na trhu je veľa firiem a segmentov, kde tento trend ešte nedorazil. Mať mobilnú aplikáciu s funkciami na mieru pre vašich klientov a váš špecifický trh môže byť rozdielový faktor oproti konkurencii. Možnosti sú neobmedzené.

6. Zvýšenie pokrytia vášho trhuBez mobilnej aplikácie možno strácate časť trhu, ktorá by naopak, práve privítala „robiť biznis“ touto cestou. Rýchla cesta, ktorou zistíte, či máte mobilne-závislé publikum je pozrieť sa na percentá návštevníkov vašej webstránky. Koľko ich navštevuje web z mobilu a koľko z počítača? Taktiež môžete použiť zdravý sedliacky rozum, ktorý vám napovie, že mladšie publikum chce pristupovať k službám viac cez mobilnú aplikáciu ako viac vyspelí B2B zákazníci.

7. Vytvorenie „lepidla“. Aká je lepšia cesta ako vytvorenie lepidla, ktoré prilepí vašich zákazníkov k vašej značke? A to doslovne. Vašu značku do vrecka vášho zákazníka! Oproti webstránkam sú aplikácie stále viditeľné na obrazovke zákazníkovho telefónu – priamo na hlavnej obrazovke. Preto zákazníci radšej interagujú so spoločnosťami, ktoré sú na dosah ich prstov. A preto sú mobilné aplikácie skvelým nástrojom lojality už existujúcich zákazníkov.

8. Rýchlosť. Mobilné aplikácie sa často načítavajú rýchlejšie ako webové stránky. V skutočnosti časti mobilných aplikácií sú použiteľné aj bez Internetového pripojenia. Napríklad kontaktné informácieotváracie hodiny.. Na mysli treba mať aj fakt, že v dnešnej digitálnej dobe každá firma súťaží o dodanie svojich služieb a produktov k zákazníkovi čo najrýchlejšie a víťaz získa najviac zákazníkov.

9. Získanie spätnej väzby. Pomocou aplikácie získate jednoducho spätnú väzbu a podklady od vašich zákazníkov pre ďalší rozvoj. Či už analyzovaním hodnotení zákazníkov alebo dotazníkmi „na mieru“.

10. Kontrola vzťahu so zákazníkmi. Mobilná aplikácia je platformou, ktorá vám umožní mať priamy vzťah s vašimi zákazníkmi bez prostredníka. S jej pomocou si udržíte zákazníka oveľa jednoduchšie ak viete, kto to je, kde sa nechádza a ako ho osloviť.

Mobilné aplikácie samozrejme nemusia byť správnou voľbou pre každý typ podnikania, ale pre väčšinu firiem  tým vhodným riešenímĽudia ich často používajú, lebo  pohodlné a všetko je nablízku – „na klik“. Výpočet návratnosti investície do aplikácie sa dá tiež ľahko vypočítať.

Ak by ste mali záujem o aplikáciu pre vaše podnikanie, kontaktujte nás a my vám radi poskytneme bližšie informácie o prípadnom rozpočte a riešeniach pre vaše podnikanie.

Vaše OBS
Online Biznis Systémy

Chcem nezáväznú ponuku

Zdroje:

Handshake

Ak Vás článok zaujal a mali
By ste záujem o niektorú
službu, napíšte nám