Žena píše na notebooku

Prečo by ste aj vy mali zákazníkom ponúkať klientsku zónu? Tieto benefity musíte poznať!

Klientsku zónu si mnohí spájajú s webmi alebo aplikáciami najväčších spoločností na trhu. Prečo sa oplatí mať ju a ktoré cenné výhody viete získať? 

Klientsku zónu si mnohí spájajú s webmi alebo aplikáciami najväčších spoločností na trhu. V skutočnosti ju však môže svojim zákazníkom ponúkať každá firma, aj tá vaša. Prečo sa to oplatí a ktoré cenné výhody viete získať? 

Pojem klientska zóna možno poznáte aj pod výrazmi „biznis zóna“, „zákaznícky portál“ či „B2B zóna“. Tieto pojmy vo všeobecnosti označujú sekciu na webe alebo aplikáciu, ktorá je určená špeciálne pre vašich klientov. Buď pre partnerské spoločnosti, alebo koncových zákazníkov. Môže plniť viacero úloh, pričom prináša mnohé benefity ako pre vás, tak pre vašich klientov. 

Dva základné typy klientskych zón 

Klientske zóny môžu byť buď v podobe špeciálnej sekcie na webe, alebo samostatnej aplikácie. V oboch prípadoch však vedia mať rovnakú funkcionalitu. 

Klientska zóna na webe 

Dobrým príkladom takejto klientskej zóny je napríklad zákaznícka sekcia na webe PlusIM, ktorú sme bližšie popísali v našej prípadovej štúdii. Štúdia PlusIM Ide o akýsi doplnok prezentačného webu alebo e-shopu, pričom do tejto časti sa vedia dostať len registrovaní klienti prostredníctvom svojho používateľského mena a hesla. 

Klientska zóna v podobe aplikácie 

Pokiaľ sa chcete ešte viac priblížiť svojim klientom a zlepšiť ich používateľský zážitok, dobrým riešením môže byť aj klientska zóna v podobe aplikácie. Tú si môžu zákazníci stiahnuť napríklad v obchode Google Play alebo Apple App Store do svojho mobilu či tabletu. Dobrým príkladom na takúto zákaznícku zónu je aplikácia Telekom

Praktický tip: Vývoj klientskej zóny na web je obvykle lacnejší než tvorba samostatnej aplikácie. Na druhej strane, keď webovú zákaznícku zónu doplníte aj o appku, klienti dokážu ešte ľahšie interagovať s vašou spoločnosťou. Je tak len na vás, pre ktoré riešenie sa rozhodnete. S voľbou toho najlepšieho pre vás vám radi pomôžeme. 

Dôvody, prečo využívať klientsku zónu 

Hoci na prvý pohľad sa môže klientska zóna javiť ako niečo nepodstatné, v skutočnosti má množstvo dôležitých výhod, ktoré nepochybne oceníte aj vy. 

Rýchlejšie objednávanie tovarov a služieb 

Vaši zákazníci si v klientskej zóne môžu uložiť svoje osobné alebo firemné údaje, vďaka čomu budú vedieť rýchlejšie zadávať nové objednávky. Na jednom mieste vidia svoje predchádzajúce objednávky a dokážu ich kopírovať. Ušetria tak veľa času a získajú špičkový používateľský zážitok. 

Naviac, klienti môžu objednávať vaše tovary či služby kedykoľvek. Nemusia vám volať alebo písať e-maily. Objednávku zadajú prostredníctvom niekoľkých klikov, pokojne aj o polnoci alebo počas sviatkov. 

Okamžitý prístup k informáciám 

V klientskej zóne majú zákazníci všetky dôležité informácie ihneď k dispozícii, na jednom mieste. Môžu si prezerať svoje staršie objednávky, sťahovať faktúry alebo ďalšie dokumenty, vidia váš aktuálny stav skladu či iné kľúčové dáta. Nemusia tak kontaktovať vás alebo vašich zamestnancov, aby sa dozvedeli veci, ktoré ich zaujímajú. 

Zákaznícka zóna šetrí nielen čas vašich klientov, ale aj ten váš. Pomáha tak znižovať náklady, aj o viac než 10 % ročne. 

Podpora lojálnosti klientov 

Keď si raz zákazníci zvyknú na vašu prehľadnú a praktickú klientsku zónu, nebudú mať motiváciu prechádzať ku konkurencii. Vedia, že u vás vždy vyriešia svoje požiadavky rýchlo a majú o všetkom dokonalý prehľad. 

Vedeli ste, že: Je až 5-krát lacnejšie udržať si stáleho zákazníka ako získavať nového? Existujúcim klientom ľahšie predáte ďalšie produkty alebo služby. Zlepšenie miery udržania zákazníkov len o 5 % môže štatisticky zvýšiť vaše zisky o 25 – 95 %. 

Pravidelné reporty 

Prostredníctvom klientskej zóny získavate detailné prehľady o jednotlivých objednávkach a ďalších dôležitých údajoch ohľadom vášho podnikania. Vďaka nim dokážete jednoduchšie plánovať a optimalizovať svoje fungovanie. Na pravidelnej báze (denne, týždenne či mesačne) si môžete nechať posielať reporty s podstatnými štatistikami, ktoré chcete sledovať. 

Významná úspora času a nákladov 

Vďaka klientskej zóne bude vaše podnikanie fungovať 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Vaši zamestnanci budú mať menej práce s telefonickou alebo e-mailovou komunikáciou s klientmi a príslušnou agendou. Môžu sa radšej venovať užitočnejším veciam, ktoré posunú vaše podnikanie vpred. Z dlhodobého hľadiska tak ušetríte stovky hodín času a tisícky eur. 

Bude klientska zóna vhodná aj pre vás? 

Nezáleží na tom, či máte firmu na sťahovanie domácností, tepovanie kobercov, výrobu drevených doplnkov alebo prevádzkujete e-shop. Klientsku zónu v podobe webovej sekcie alebo mobilnej aplikácie nepochybne oceníte. Získate viac času, ušetríte nemálo finančných prostriedkov a vďaka vyššej lojálnosti klientov narastú vaše tržby. 

Zákaznícka zóna na mieru 

Ideálnym riešením je vývoj klientskej zóny na mieru. Hlavným benefitom je skutočnosť, že získavate len to, čo naozaj potrebujete. Nezaplatíte zbytočne veľa peňazí za prvky, ktoré reálne nevyužijete. Naviac, zákaznícku zónu budete mať do posledných detailov prispôsobenú vašim predstavám a požiadavkám. Máte aj vy záujem o modernú a efektívnu klientsku zónu na mieru? Neváhajte nás kontaktovať!

Handshake

Ak Vás článok zaujal a mali
By ste záujem o niektorú
službu, napíšte nám

Prekonzultujte to s nami zadarmo