Aké podoby môže mať zákaznícka zóna? Spoznajte 3 základné druhy a ich benefity
Ktorá podoba zákazníckej zóny bude najvýhodnejšia pre vaše podnikanie? Prinášame vám prehľad 3 základných druhov.
Ktorá podoba zákazníckej zóny bude najvýhodnejšia pre vaše podnikanie? Prinášame vám prehľad 3 základných druhov.
Zákaznícka zóna je tým najlepším spôsobom, ako vašim obchodným partnerom či zákazníkom sprístupniť kľúčové informácie. Ako sme už popisovali v článku na našom blogu – „Prečo by ste aj vy mali zákazníkom ponúkať klientsku zónu? Tieto benefity musíte poznať!“, vašej firme môže priniesť mnohé cenné benefity.
Vy sa ale možno pýtate, že ako taká zákaznícka zóna vlastne vyzerá v praxi. Ako sa do nej klienti či vaši zamestnanci môžu prihlásiť? V dnešnej dobe sa najčastejšie používajú nasledovné 3 druhy, ktoré majú svoje výhody aj nevýhody. Toto by ste o nich mali vedieť…
1. Zákaznícka zóna v podobe webovej aplikácie
Asi najväčšej obľube sa dnes tešia zákaznícke zóny, ktoré majú podobu webovej aplikácie. Predstavte si, že máte vlastný web alebo e-shop, kde vašim zákazníkom ponúkate produkty či služby.
K tomuto webu si môžete nechať naprogramovať zákaznícku zónu, ktorá bude jeho súčasťou. Napríklad, v hlavnom menu bude položka „Zákaznícka zóna“, cez ktorú sa klienti dostanú na príslušnú stránku, zadajú svoje prihlasovacie údaje a zobrazí sa im prostredie klientskej zóny. Samozrejme, zákaznícka zóna sa dá naprogramovať aj samostatne, nemusí byť súčasťou webu alebo e-shopu.
Výhody
Hlavnou výhodou online zákazníckej zóny je skutočnosť, že sa do nej vaši zákazníci, obchodní partneri či zamestnanci dokážu prihlásiť z akéhokoľvek zariadenia (telefónu, tabletu či notebooku) a ktoréhokoľvek miesta na Zemi, kde majú prístup k internetu.
Keďže zákaznícka zóna beží na serveroch, používatelia si nemusia nič sťahovať a ich dáta sú automaticky zálohované.
Nevýhody
Zákaznícka zóna je závislá na webovom serveri a nedokáže fungovať offline – aby ste mohli využívať všetky jej funkcie, musíte mať neustále pripojenie k internetu.
2. Zákaznícka zóna v podobe mobilnej aplikácie
V dnešnej dobe už takmer všetci používame smartfóny, ktoré si nosíme stále so sebou. Zákaznícke zóny v podobe mobilnej aplikácie tak dávajú čoraz väčší zmysel. V podstate fungujú rovnako ako webové klientske zóny, no s tým rozdielom, že používatelia si musia stiahnuť do svojich smartfónov vašu aplikáciu.
Výhody
Klientske zóny v podobe mobilnej aplikácie podporujú lojalitu zákazníkov. Predsa len, keď si klient raz stiahne aplikáciu do svojho telefónu, má ju stále na očiach. Vaša firma sa mu neustále pripomína, napríklad notifikáciami alebo keď vidí vaše logo na pozadí alebo v zozname aplikácií. Vie, že jedným klikom sa dokáže dostať k všetkým potrebným informáciám, objednať si vaše tovary či služby. V podstate ho tak neustále motivujete k interakcii a nedávate mu dôvod prejsť ku konkurencii.
Výhodou je tiež to, že v mobilnej aplikácii môžete niektoré funkcie sprístupniť aj offline.
Nevýhody
Vývoj mobilnej aplikácie je zvyčajne o niečo drahší než webovej. Ak chcete, aby ju mohli využívať všetci vaši klienti, obchodní partneri či zamestnanci, musíte ju prispôsobiť širokému spektru mobilných zariadení, čo nemusí byť vždy úplne jednoduché.
3. Zákaznícka zóna v podobe počítačovej aplikácie
Aj táto zákaznícka zóna môže poskytovať rovnaké informácie a funkcie ako webová, no používateľ si ju musí stiahnuť do svojho počítača.
Výhody
Počítačová aplikácia tiež veľmi dobre podporuje lojalitu zákazníkov. Klient sa do zákazníckej zóny dostane jedným klikom, z domovskej obrazovky svojho zariadenia Používanie je tak veľmi pohodlné a rýchle.
Zákaznícke zóny vo forme počítačovej aplikácie dávajú zmysel hlavne v B2B segmente. Zamestnanci firiem, s ktorými spolupracujete, totiž vo svojej práci zrejme využívajú stolový počítač alebo notebook. Počítačová aplikácia tak pre nich bude výhodnejšia ako mobilná.
Nevýhody
Pri počítačových aplikáciách treba tiež počítať s vyššími nákladmi na naprogramovanie, keďže musia byť prispôsobené minimálne operačnému systému Windows a MacOS.
Zároveň, pri počítačovej aplikácii používateľ prichádza o flexibilitu. Z počítača sa síce do vašej zákazníckej zóny prihlási veľmi rýchlo, no keď je niekde na cestách a má pri sebe len smartfón, zrazu k nej nemá žiaden prístup.
Ktorá zákaznícka zóna bude najlepšia pre vás?
Stále uvažujete nad tým, ktorý druh zákazníckej zóny by sa najviac hodil vám? S voľbou vám radi pomôžeme. Dohodnite si s nami nezáväznú bezplatnú telefonickú konzultáciu a nechajte si odborne poradiť!