en Napíšte nám

Rebranding je marketingová stratégia, ktorá zahŕňa zmenu loga, názvu, konceptu alebo dizajnu existujúcej značky. Cieľom tejto zmeny je, aby značka vyzerala sviežo a novo, aby zmenila svoj imidž a pomohla si získať späť dôveru, záujem zákazníkov a investorov.

Čo priniesol rebranding známym značkám?

Rebranding už zavedenej spoločnosti si vyžaduje veľa odvahy. Existuje množstvo príkladov toho, ako niektoré spoločnosti dosiahli obrovské úspechy tým, že zmenili svoje logo a prepracovali svoje stratégie. Na druhej strane existujú aj spoločnosti, ktoré pri rebrandingu zlyhali a narobili viac škody ako osohu.

Pozrime sa na niektoré úspešné rebrandingy aj my a ukážme si, čo im to prinieslo.

Starbucks

Starbucks, spoločnosť známa svojou kávou po celom svete, sa v roku 2011 rozhodla zmeniť svoje logo, pretože chcela svoje podnikanie rozšíriť o iné produkty ako je len káva. S touto zmenou prišli zároveň na trh s ponukou zmrzliny, alkoholu a ďalších podobných produktov.

Rebranding loga na začiatku viedol k zmiešaným reakciám, ale nakoniec bolo logo prijaté medzi verejnosťou, a aj zákazníkmi.

Starbucks rebranding

McDonald’s

Na McDonald’s nemôžme zabudnúť, ak hovoríme o úspešnom rebrandingu.

Na začiatku McDonald’s získaval na popularite ako najväčšia americká reštaurácia s rýchlym občerstvením. S odstupom času, sa na túto spoločnosť začali ľudia pozerať ako na reštauráciu, ktorá ponúka zákazníkom nezdravé jedlo. Vďaka tomu sa ľudia na značku začali pozerať s opovrhovaním. Spoločnosť McDonald’s sa rozhodla značku zachrániť a dať jej novú identitu. Zmenili logo spoločnosti a začali ponúkať zdravšie produkty, napríklad šaláty. Otvorili tiež McCafé na predaj prémiovej kávy a bylinných čajov.

Tento rebranding im zachránil povesť a priniesol množstvo úspechov.

McDonald’s rebranding

Apple

V súčasnosti sa aktívne využíva 1,65 miliardy produktov od spoločnosti Apple. Nebolo to tak vždy. V roku 1977 spoločnosť Apple čelila bankrotu. Spoločnosť zachránil Steve Jobs, kráľ vzťahov s verejnosťou, ktorý prevzal spoločnosť a úplne zmenil spôsob akým Apple, a zvyšok sveta premýšľal o počítačoch a technológiách. Pod Jobsovým vedením bola stratégia značky Apple úplne prehodnotená a prepracovaná. Vďaka jednoduchosti a inováciám, ktoré sú základnými hodnotami značky, spoločnosť Apple zaujala zákazníkov po celom svete.

V súčasnosti má spoločnosť k dispozícii viac prevádzkového kapitálu ako americké ministerstvo financií, a je jednou z najznámejších značiek na celom svete.

Apple rebranding

LEGO

Spoločnosť je známa po celom svete ako najobľúbenejšia detská hračka všetkých čias.

Môže byť pre vás prekvapujúci fakt, že táto značka nebola vždy taká úspešná. V roku 1990 spoločnosť stála na čele bankrotu, musela prehodnotiť svoje podnikanie, a zistiť to, čo ich robí úspešnými. Zistili, že práve lego kocky boli tá vec, ktorá ich robila úspešnými. Rozhodli sa vyhodiť všetky ďalšie hračky a zamerať sa len na predaj lego kociek. Lego začalo s prebudovaním svojej firmy, kocku po kocke, a fungovalo to!

Tento rebranding viedol spoločnosť LEGO k tomu, že sa v roku 2015 stala druhou najväčšou hračkárskou spoločnosťou na svete.

LEGO rebranding

Airbnb

Airbnb je služba, kde obyčajní ľudia prenajímajú svoju voľnú izbu v byte, alebo rovno celý byt, či dom.

Spoločnosť sa na začiatku volala Airbed and Breakfast. Pôsobila dosť neformálnym dojmom a počiatočná myšlienka bola, že zaplatíte za to, aby ste u niekoho spali na vzduchovom matraci. Spoločnosť začala rýchlo rásť, a kvôli tomuto rastu bol potrebný rebranding. Airbnb úplne zmenila svoju komunikáciu, logo, webovú stránku a hlas značky. Taktiež predstavila dve nové ponuky (Airbnb Experience a Airbnb Business) s ohľadom na vylepšenú stratégiu značky.

Stratégia rebrandingu a rozšírenie služieb sa spoločnosti Airbnb osvedčilo.

Airbnb rebranding

Záver

Rebranding je vec, ktorej sa nevyhne žiadna firma. Pomáha firme vyzerať moderne a aktuálne, umožňuje jej rozširovať sa, zvyšuje jej predaj a zväčšuje jej zákaznícku základňu. Niekedy sa môže stať, že rebranding vašej firmy nedopadne najlepšie a prídete o množstvo peňazí. Neriskujte a nechajte rebranding vašej firmy na nás. Požiadajte nás o nezáväznú cenovú ponuku a spoločne sa vrhneme do rebrandingu vašej firmy.

Zdroje

https://www.zumcommunications.com/blog/logo-rebrands-what-do-they-all-have-in-common
https://www.personadesign.ie/what-you-can-learn-from-the-most-iconic-rebranding-strategies-of-all-time/
http://biscuit4.com/rebranding-part-2-think-different/
https://www.logaster.com/blog/lego-logo/
https://clockworkmoggy.com/a-taste-of-the-most-successful-rebrands-of-all-time/
https://www.behance.net/gallery/41437245/McDonalds-Rebranding
https://pmwcom.co.uk/blog/top-five-most-successful-marketing-rebrands-in-history/
https://inkbotdesign.com/successful-logo-rebranding/?fbclid=IwAR1kmgBbUKh3-2AGgVufRYkCKIaBFc-as5akLLt7ooIUvZ-4YJGFE1HlQnA