![rebranding_titulka](https://blog.obs.sk/wp-content/uploads/2022/07/rebranding_titulka-scaled.jpg)
Čo priniesol rebranding známym značkám?
Rebranding je marketingová stratégia, ktorá zahŕňa zmenu loga, názvu, konceptu alebo dizajnu existujúcej značky. Cieľom tejto zmeny je, aby značka vyzerala sviežo a novo, aby zmenila svoj imidž a pomohla si získať späť dôveru, záujem zákazníkov a investorov.
Rebranding už zavedenej spoločnosti si vyžaduje veľa odvahy. Existuje množstvo príkladov toho, ako niektoré spoločnosti dosiahli obrovské úspechy tým, že zmenili svoje logo a prepracovali svoje stratégie. Na druhej strane existujú aj spoločnosti, ktoré pri rebrandingu zlyhali a narobili viac škody ako osohu.
Pozrime sa na niektoré úspešné rebrandingy aj my a ukážme si, čo im to prinieslo.
Starbucks
Starbucks, spoločnosť známa svojou kávou po celom svete, sa v roku 2011 rozhodla zmeniť svoje logo, pretože chcela svoje podnikanie rozšíriť o iné produkty ako je len káva. S touto zmenou prišli zároveň na trh s ponukou zmrzliny, alkoholu a ďalších podobných produktov.
Rebranding loga na začiatku viedol k zmiešaným reakciám, ale nakoniec bolo logo prijaté medzi verejnosťou, a aj zákazníkmi.
![](https://wp-admin.obs.sk/wp-content/uploads/2022/07/starbucks_1-1024x683.jpg)
McDonald’s
Na McDonald’s nemôžme zabudnúť, ak hovoríme o úspešnom rebrandingu.
Na začiatku McDonald’s získaval na popularite ako najväčšia americká reštaurácia s rýchlym občerstvením. S odstupom času, sa na túto spoločnosť začali ľudia pozerať ako na reštauráciu, ktorá ponúka zákazníkom nezdravé jedlo. Vďaka tomu sa ľudia na značku začali pozerať s opovrhovaním. Spoločnosť McDonald’s sa rozhodla značku zachrániť a dať jej novú identitu. Zmenili logo spoločnosti a začali ponúkať zdravšie produkty, napríklad šaláty. Otvorili tiež McCafé na predaj prémiovej kávy a bylinných čajov.
Tento rebranding im zachránil povesť a priniesol množstvo úspechov.
![McDonald’s rebranding](https://wp-admin.obs.sk/wp-content/uploads/2022/07/mcdonalds_2-1024x683.jpg)
Apple
V súčasnosti sa aktívne využíva 1,65 miliardy produktov od spoločnosti Apple. Nebolo to tak vždy. V roku 1977 spoločnosť Apple čelila bankrotu. Spoločnosť zachránil Steve Jobs, kráľ vzťahov s verejnosťou, ktorý prevzal spoločnosť a úplne zmenil spôsob akým Apple, a zvyšok sveta premýšľal o počítačoch a technológiách. Pod Jobsovým vedením bola stratégia značky Apple úplne prehodnotená a prepracovaná. Vďaka jednoduchosti a inováciám, ktoré sú základnými hodnotami značky, spoločnosť Apple zaujala zákazníkov po celom svete.
V súčasnosti má spoločnosť k dispozícii viac prevádzkového kapitálu ako americké ministerstvo financií, a je jednou z najznámejších značiek na celom svete.
![](https://wp-admin.obs.sk/wp-content/uploads/2022/07/apple_3-1024x724.jpg)
LEGO
Spoločnosť je známa po celom svete ako najobľúbenejšia detská hračka všetkých čias.
Môže byť pre vás prekvapujúci fakt, že táto značka nebola vždy taká úspešná. V roku 1990 spoločnosť stála na čele bankrotu, musela prehodnotiť svoje podnikanie, a zistiť to, čo ich robí úspešnými. Zistili, že práve lego kocky boli tá vec, ktorá ich robila úspešnými. Rozhodli sa vyhodiť všetky ďalšie hračky a zamerať sa len na predaj lego kociek. Lego začalo s prebudovaním svojej firmy, kocku po kocke, a fungovalo to!
Tento rebranding viedol spoločnosť LEGO k tomu, že sa v roku 2015 stala druhou najväčšou hračkárskou spoločnosťou na svete.
![LEGO rebranding](https://wp-admin.obs.sk/wp-content/uploads/2022/07/lego_4-1024x681.jpg)
Airbnb
Airbnb je služba, kde obyčajní ľudia prenajímajú svoju voľnú izbu v byte, alebo rovno celý byt, či dom.
Spoločnosť sa na začiatku volala Airbed and Breakfast. Pôsobila dosť neformálnym dojmom a počiatočná myšlienka bola, že zaplatíte za to, aby ste u niekoho spali na vzduchovom matraci. Spoločnosť začala rýchlo rásť, a kvôli tomuto rastu bol potrebný rebranding. Airbnb úplne zmenila svoju komunikáciu, logo, webovú stránku a hlas značky. Taktiež predstavila dve nové ponuky (Airbnb Experience a Airbnb Business) s ohľadom na vylepšenú stratégiu značky.
Stratégia rebrandingu a rozšírenie služieb sa spoločnosti Airbnb osvedčilo.
![](https://wp-admin.obs.sk/wp-content/uploads/2022/07/airbnb_5-683x1024.jpg)
Záver
Rebranding je vec, ktorej sa nevyhne žiadna firma. Pomáha firme vyzerať moderne a aktuálne, umožňuje jej rozširovať sa, zvyšuje jej predaj a zväčšuje jej zákaznícku základňu. Niekedy sa môže stať, že rebranding vašej firmy nedopadne najlepšie a prídete o množstvo peňazí. Neriskujte a nechajte rebranding vašej firmy na nás. Požiadajte nás o nezáväznú cenovú ponuku a spoločne sa vrhneme do rebrandingu vašej firmy.
Zdroje
https://www.zumcommunications.com/blog/logo-rebrands-what-do-they-all-have-in-common
https://www.personadesign.ie/what-you-can-learn-from-the-most-iconic-rebranding-strategies-of-all-time/
http://biscuit4.com/rebranding-part-2-think-different/
https://www.logaster.com/blog/lego-logo/
https://clockworkmoggy.com/a-taste-of-the-most-successful-rebrands-of-all-time/
https://www.behance.net/gallery/41437245/McDonalds-Rebranding
https://pmwcom.co.uk/blog/top-five-most-successful-marketing-rebrands-in-history/
https://inkbotdesign.com/successful-logo-rebranding/?fbclid=IwAR1kmgBbUKh3-2AGgVufRYkCKIaBFc-as5akLLt7ooIUvZ-4YJGFE1HlQnA