Kedy vzniká potreba mať Internetový obchod na mieru?

Jednoducho povedané vtedy, keď vám súčasný prestane vyhovovať a začne vás frustrovať. Nedokážete ho flexibilne vylepšovať. Ste už vy v tomto štádiu?

Najčastejším dôvodom je teda rast firmy a potreba vytvorenia iných, zvyčajne komplexnejších doplnkov. Či už pre vás alebo vašich zákazníkov.

Ďalším z dôvodov je aj prepojenie dodatočných systémov. V  IT svete sa tomu hovorí aj prepojenie pomocou API. Keď počujete „prepojíme to cez APInu“, tak viete, že reč je o akejsi redukcii, ktorá prepája jeden systém s druhým. 

Takými základnými – „štandardnými“ API prepojeniami v eshopoch sú:

  • Prepojenie účtovného softvéru s Internetovým obchodom
  • Napojenie platobnej brány s bankovým účtom spoločnosti
  • Prepojenie kuriérskych spoločností

Tieto zvyknúť byť väčšinou štandardizované ako moduly v „krabicových riešeniach“ a nie je preto potrebné meniť súčasne riešenie Internetového obchodu.

Zložitejšími API prepojeniami – kde vzniká najčastejšie potreba mať Internetový obchod na mieru sú hlavne doplnkové „ad hoc“ systémy, ktoré boli vyhotovené špeciálne pre vás ako:

  • Softvér manažmentu vzťahov so zákazníkmi alebo aj CRM softvér
  • Softvér na prepojenie iného podnikového systému – ERP softvér
  • Špeciálny dodávatelia alebo odberatelia, pre ktorých chcete zjednodušiť napĺňanie vášho Internetového obchodu
  • Prepojenia s mobilnými aplikáciami
  • Prepojenia s Internými softvérmi, ktoré boli vyhotovené len pre vás
  • Špeciálne marketingové programy

Vyššie sa hlavne bavíme o prepojeniach na iné softvériKtoré sú špeciálne, neštandardizované a často boli vyhotovené na mieru pre vašu spoločnosť.

Ďalším dôvodom mať eshop na mieru je aktuálna neflexibilita súčasného riešenia. Súčasný Internetový obchod „nemá taký modul“„nepodporuje prepojenie“, „museli by to pre nás doprogramovať a bude to trvať X-hodín a stáť Y-EUR“ alebo jednoducho pracná a časovo náročná administrácia, ktoré sa nezohľadní vo „filtry“ a „vyhľadávaní“ správne pre potenciálneho kupcu. Prípadne: „S touto firmou už nechceme pracovať. Je tam zlá komunikácia.

Uveďme si však aspoň tri praktické príklady zo skoro nekonečného množstva skutočných problémov eshopov ktoré sme riešili s našimi klientami:

Internetový obchod #1: Problémy s metrami štvorcovými, skladmi, grafikou a starým účtovným softvérom:

  1. Klient má dva sklady, jeden v Michalovciach a druhý v Nitre. Internetový obchod predáva podlahy. Zákazník potrebuje objednať podlahy na metre štvorcové. Internetový obchod teda musí kvôli logistike prekonvertovať tieto metre na balíky. 
  2. Sklady v Michalovciach a Nitre musia byť prepojené. Klient, ktorý si cez eshop objednáva, chce 300m2 hnedej podlahy. Eshop má na sklade v Michalovciach 150m2 a v Nitre 250m2 takejto podlahy.
  3. Klient, pre ktorého sa eshop vyhotovuje si určil, že eshop má mať grafiku na mieru nakoľko jeho produkt je vizuálny. Chce sa odlíšiť od konkurencie, zvýšiť pohodlnosť nakupovania a získať tak konkurenčnú výhodu – zvýšiť tržby.
  4. Klient je na trhu viac ako 20 rokov, takže ako etablovaný hráč si už síce niečo „preskákal“, avšak ostal pri starom účtovnom softvéri. A ten treba prepojiť s eshopom. – Tu sa vytvorí tá „APIna“.

Na riešenie vyššie je najlepšie investovať do Internetového obchodu na mieru. S krabicovými riešeniami klient bude len strácať čas. Čas a teda peniaze.

Poznámka pod čiarou:
Čo to znamená strácať čas? 6+ mesiacov, kým sa nastaví prvé eshopové riešenie. Klient si ho bude chcieť „vyskúšať“ aspoň na 2 roky, kým príde na to, že si mohol priplatiť za riešenie na mieru. Ďalší rok dva bude škrípať zubami a na 3. až 5. rok nakoniec pôjde do riešenia na mieru (a to sa bude vyhotovovať 6+ mesiacov). Koľko času stratil? (6mes + 2,5r až 4,5r + 6mes = 3,5r až 5,5 roka!) A o koľko zákazníkov mohlo nakúpiť viac a teda zvýšiť tržby? +10%, 20%, 50%? 200%? Čiže v priemere 4 roky po 25% v priemere? Pri správnom marketingu, softvérovom riešení a zloženom úročení to vedia byť pekné peniaze. Pokojne si za to dosaďte svoje čísla.

Internetový obchod #2: Významný slovenský poskytovateľ IT služieb počúva od svojich firemných zákazníkov už dlhšiu dobu, že by si mal vyhotoviť Internetový obchod. Jeho klienti si chcú objednávať počítače a ďalší hardvér cez Internet. Krabicové riešenie alebo eshop na mieru?

  1. Náš klient má zopár dodávateľov 10-12. Dokopy cez 10 000 produktov. Filter bude veľmi špecifický. Bude sa filtrovať podľa: Hmotnosti, pamäte v počítači, veľkosti obrazoviek, klávesnice, značky, procesoru (a to sú len notebooky)… taký „štandardný“ problém Internetového obchodu – „filtrovanie“ a „vyhľadávanie“. Osem dodávateľov má špeciálnu API ktorou dodajú svoje produkty – každý má samozrejme inú. Štyria klienti dodajú produkty len prístupom na Internetové úložisko, kde budú popisy a fotky produktov.
  2. Náš klient chce mať na výstupe – pred platbou špeciálnu funkciu, ktorou si zákazník vyberie, či chce lacnejší produkt s dlhšou dobou dodania alebo ten istý produkt drahší s kratšou dobou dodania.
  3. Náš klient nechce grafiku na mieru – chce ušetriť.
  4. Náš klient chce dva eshopy. Jeden ako klientskú zónu (na IČO a heslo) a druhý ako štandardný Internetový obchod
  5. Klient očakáva stovky objednávok mesačne

Klient potrebuje riešenie na mieru. Krabicové riešenia ho budú obmedzovať, brzdiť a  zasekne sa na niekoľko rokov so zlým riešením (viď. výpočet vyššie)

Na grafike ušetríme tak, že klientovi sa zakúpi 40 dolárová „šablóna“ – tvár eshopu a na ňu napojíme motor alebo aj administračný systém (open-source), kde dopracujeme celú logiku (procesy) na jeho potreby (cca 90% prác).

Prvý eshop sa vyhotoví v celej cene a druhý Internetový obchod (Partnerská/B2B zóna) sa vyhotoví za cca 1/3 ceny, kde sa skopírujú hlavné funkcie prvého a naprogramujú odlišnosti.

Internetový obchod #3: Klient má etablovaný eshop 5 rokov s približne 10 000 produktami. Tržbovo rastie skoro exponenciálne a má „štandardné problémy“:

  1. Dodávatelia dodávajú produkty v Excelovských tabuľkách, cez API, na úložiskách, dokonca na CDčkách! – každý ináč a v inej forme
  2. Klient chce preraziť na CZ trh, a preto musí mať najnovšie produkty v Internetovom obchode čo najskôr, teda pred konkurenciou
  3. Klienta obťažuje „nahrávanie produktov“ a keďže sú vo firme len s manželkou ktorá priemerne „nahrá“ 3 produkty denne, potrebuje automatizáciu Importu
  4. Klient útočí grafikou na mieru, ktorá je pohodlnejšia pre zákazníkov ako majú súčasní konkurenti. 

Klient potrebuje prejsť z režimu manuálneho nahrávania produktov (3 produkty deň = 1 095 produktov ročne) na profesionálnu automatizáciu. …Kým by nahral desatinu produktov za rok, tak mu dodávatelia pošlú nové a aktualizované produkty.

Klient potrebuje prejsť zo súčasného, veľmi známeho, e-shopového riešenia, ktoré sa platí mesačne na plne funkčné a flexibilné riešenie, ktoré mu umožní mať nielen hromadný import na mieru s rýchlym párovaním produktov, ale aj možnosť ďalšieho doprogramovávania funkcií na mieru podľa potreby jeho zákazníkov. Taktiež rýchle, správne párovanie fotiek do galérie a rýchle vkladanie českých prekladov textov s okamžitou zmenou pre SEO. Samozrejme, ak chce ďalej rásť a vstúpiť časom aj na iné trhy, prípadne otvárať ďalšie prevádzky.

Klient potrebuje profesionálne riešenie na mieru, ktoré ho nebude držať zaseknutého v „krabici“, ale naopak otvorí mu možnosti, aby bol rýchlejší, konkurencieschopnejší a mohol slobodne dýchať – rásť.

Ak aj vás obmedzuje súčasné riešenie a cítite frustráciu, je čas ozvať sa nám a prekonzultovať možnostiktoré vás skutočne oslobodia a posunú na požadovanú úroveň.

Dohodnúť si konzultáciu

Handshake

Ak Vás článok zaujal a mali
By ste záujem o niektorú
službu, napíšte nám