Na akých projektoch aktuálne pracujeme? – Január 2022
Občas sa tak vo firme pozastavím a zamyslím: ,,Ako je možné, že túto zákazku dostal tento chalan alebo tamtá firma?“
Nakoľko sa webovým technológiám a potrebám klientov venujem už cca 15 rokov, tak viem výsledok dopredu. Vidím “opakujúce sa vzory” správania. Pozná to určite každý z vás.
Je to presne také, ako keď atraktívna žena už z diaľky vidí, že ten chlapík oproti sa isto zastaví a bude ju obťažovať. Alebo keď sedíte pred kaviarňou pod Bratislavským hradom, vidíte približujúcich sa turistov a na 100% viete, že ten párik sa pristaví, aby sa opýtal: ,,Ako sa ide na hrad?”.
Takže dopredu viem, že spoločnosť získala čierneho Petra (možno Miša?), projekt sa bude predlžovať, výsledok bude otrasný, vzťahy sa zničia a vedenie sa bude báť vymeniť takého dodávateľa/partnera, lebo sa bude báť, že “vstúpi do tej istej kaluže”.
Mimo toho samozrejme vidím, že daná firma stratí cca 3 roky, a na ten štvrtý sa už zobudí. Koho je to chyba? Vedenia, ktoré chce ušetriť? Firmy, ktorá sa snaží zarobiť a nevie vysvetliť, prečo niečo musí stáť 3x viac, ak to má šľapať a poskytovať reálny servis?
A prečo zákazku dostala tá alebo iná firma, a nie práve tá naša? Preto, lebo trúbila hlasnejšie ako my. A tak som sa rozhodol, že začneme trúbiť aj u nás v OBS a rovno vám vytrúbim, na čom aktuálne pracujeme!
Projekt “Farby”
- Pre nášho zákazníka sme vyhotovili šablónový e-shop – Shoptet, spustili Facebook a Instagram reklamu a nastavili profil na Google pre všetky pobočky (otváracie hodiny, fotky, tel. čísla a popisy).
- Aktuálne vytvárame (programujeme) polo-automatické prepojenie medzi účtovným softvérom a Shoptetom, aby si klient nahrával produkty “masovo”. Keď chcete nahrať 4 000 produktov, tak je lepšie, keď sa to správne naprogramuje a nahrá naraz, potom je lepšie nejakým “excelom” nahrávať stavy skladov. Raz za deň/týždeň/mesiac. (Dá sa to aj plne automatizovať, ale na to si v Shoptete musíte platiť 900 EUR/mes., alebo mať od účtovného softvéru modul pre Shoptet alebo mať e-shop na mieru). ALEBO si budete platiť brigádnika na 4-6 mesiacov, ktorý tých 4 000 produktov nahrá.
- To s brigádnikom by sme neodporúčali, lebo keď dodávatelia zmenia ceny a produktové línie (niekedy aj 2x do roka), tak ak chcete mať e-shop viac ako 1 rok, tak sa vám viac oplatí automatizovať.
Projekt “Import”
- Cca 6 mesiacov som počúval svojho dobrého kamoša, ako si dal spraviť nový web na mieru (katalógový portál/e-shop na mieru) a potrebuje tam spraviť “nejaký Back-End s pridanou hodnotou”. Dal to svojmu dobrému kamošovi, ktorý je expert v programovaní a pozná ho od malička. …Len akosi na to nemal doteraz nikdy čas.
- Firma má slušné tržby, perfektne rastie, online marketing majú zvládnutý famózne, sršia humorom a robia veci poctivo. Mladá rodinná firma v skvelom segmente so super prístupom, ktorá chce raziť na ďalší trh (ČR) – je zaseknutá na “kamošovi z detstva”.
- Zistili sme, že “Back-End” má byť vlastne “masový import” produktov a nemá to nič spoločné s administračným systémom.
- Navrhli sme teda, že to pozrieme, načasujeme, premyslíme, dáme tomu pridanú hodnotu a nech to kamoš z detstva konzultuje. (Má toho veľa, tak nech na to dohliada a nebude musieť písať kód a upravovať/opravovať/rozširovať, keď sa firma a jej požiadavky rozrastú).
- Aktuálne robíme analýzu a návrh toho, ako otestujeme Excel/CSV súbor pred jeho uploadom na “web”, potom nech systém všetko nahraté vypíše a nech porovná, ktoré hodnoty sa zmenili (stará cena vs nová cena nejakého produktu) – pre vizuálnu, ľudskú kontrolu a v prípade akýchkoľvek problémov sa dá Roll-Back (všetko do pôvodného stavu pred nahratím).
- Pre zanietencov – ešte premýšľame nad tým, že by sme na to vytvorili API, lebo na tom bude kamošovi stáť celý biznis. Časom tam bude chcieť prepojiť CRM softvér, kalendár, Google appky, reklamy, bude robiť soc. siete a iné reklamné kampane. Čoskoro sa mu do toho pritrafia konverzné kurzy, preprava… ešte ani sám nevie, čo ho čaká. Dôležité je, že my to už vieme! Od toho sme predsa tu!
Projekt “OBS Shoes”
- Neuveríte mi, ale začali sme v Bratislave renovovať kožené pánske a dámske topánky. Potreboval som mať čisté topánky z topánok, ktoré som tak zničil (posypovou soľou), že mali ísť do koša. Nakoniec sme ich zachránili a rozbehli sme malý CSR (zelený projekt) na Instagrame.
- Je to skôr taká naša vizitka, že vieme prinášať hodnotu a ešte robiť aj sociálne siete ako Instagram 🙂 Viac sa môžete dozvedieť na našom Instagrame.
- Áno čistíme aj boty
Projekt “Dve významné spoločnosti”
- V oboch prípadoch robíme SEO. Prirodzená návštevnosť (to je taká, že ľudia, čo niečo hľadajú skončia tak, že to našli… u klientov, ktorým robíme SEO) sa krásne dvíha. Problém vidíme tam, kde ho máme tiež. Netrpezlivosť. Ale výsledky sa dostavia. My to proste vieme.
Projekt “Podológia”
- Po piatich rokoch sa nám ozval klient, že web nefunguje ako má. Áno, je to pravda. V administrátorskej časti prestalo fungovať pridávanie a odoberanie služieb a tiež položiek v cenníku. Asi nejaká “deprecated funkcia” alebo niekde “pretečený zásobník”.
- Servis sa neplatil, takže sa na to nikto z nás nepozeral. Oprava 2-2,5h.
- Odporučili sme spustiť Blog a prepojiť s Facebookom, nakoľko majú perfektne zvládnutý FB marketing!
Projekt “Firemné video a firemná prezentácia”
- Konečne sme si spravili firemnú prezentáciu v PDF, ktorá vizuálne a textovo (investorsky) odzrkadľuje naše poslanie. Budeme ju posielať klientom cez LinkedIn / Sales Nav. Očakávame, že prvého klienta prinesie táto forma marketingu a predaja niekedy o 8-12 mesiacov.
- Firemné video – to uvidíme. Sám neviem, do čoho sme šli. Dali sme napísať skript. Použili profesionálneho dabéra z Fun Rádia a na video čakáme. Bude to hop alebo trop? Neviem, posúdite, ale pre nás je dôležité rozpínať sa a nie zmršťovať.
Ak by ste potrebovali niečo z vyššie uvedeného riešiť aj vy vo vašej firme, tak sme k dispozícii a želáme všetko dobré v novom roku 2022.