Rozšírená realita (AR) a ako ju vie využiť vaša spoločnosť?

Rozšírená realita (Augmented Reality) je zážitok pri ktorom sú časti fyzického sveta rozšírené o grafické a počítačovo-generované prvky. Kde a ako ich využiť?

Rozšírená realita (Augmented Reality) alebo aj AR je “staršia” technológia s ktorou sa ľudia stretávajú na dennej báze už niekoľko rokov v mobilných aplikáciách. Prevažne ju preslávili aplikácie ako Snapchat so svojimi filtrami a Pokémon Go zasadením hry do reálneho sveta. 

Pre bližšie pochopenie využitia rozšírenej reality si preto pozrime ďalšie príklady jej využitia a následné uplatnenie v už existujúcich oboroch.

Súčasnosť:

Porsche: Využíva aplikáciu s rozšírenou realitou pre svoje marketingové a obchodné účely. Čo tak pozrieť si akoby vyzeralo vaše vysnívané auto pred vašim domom? Nakonfigurované vo vašej obľúbenej farbe s novými diskami a ešte viac? Aplikáciu si môžete pozrieť na tomto videu.

Pokémon Go: Jedna z prvých a najstarších (2016) mobilných AR hier, ktorá sa hrá celosvetovo dodnes. Využíva sa lokalizácia – GPS systém, chytanie, trénovanie a boje virtuálnych postavičiek. Hra sa hrá všade. V prírode aj v meste. Pozrite si hru priamo v akcii na tomto videu.

SkyView®: Zapozerali ste sa niekedy na hviezdu a opýtali sa samy seba. Čo je to za planétu? Ako sa volá? Táto aplikácia má cez 10miliónov stiahnutí a dá vám isto odpoveď na vaše otázky 🙂 Video

Budúcnosť:

Apple: Spoločnosť pripravuje svoje Apple okuliare, ktoré budú celé fungovať na rozšírenej realite. Jedna takáto pomôcka a všade, kde budete chcieť ísť budete vidieť možnosti rozšírenej reality. Pozrite si ako bude rozšírená realita na videu podľa Apple vyzerať. 

Walmart: Čo takto nakupovať virtuálne so zážitkom? Americká spoločnosť Wallmart, čo je v podstate niečo ako Tesco, Kaufland alebo náš Lidl si predstavuje nakupovanie budúcnosti v tomto videu.

Ako viete využiť AR pre svoju spoločnosť + benefity z toho plynúce:

  1. Vytvorenie unikátnych zážitkov. Najväčšia výhoda rozšírenej reality je, že vytvára unikátne digitálny zážitok, ktorý prelína to najlepšie z digitálneho a fyzického sveta. Výhodou je tiež, že nepotrebujete žiadny špeciálny hardvér alebo softvér. Aktuálne dostupné Smartfóny a Mobilné aplikácie dokážu priniesť požadovaný zážitok už v tejto dobe.
  2. Eliminácia kognitívneho preťaženia. Predstavte si, že potrebujete opraviť auto, práčku alebo iný stroj. Čo takto odbúrať pracné listovanie v návodoch? Jednoduchým postavením predmetu pred kameru získate jasný a vizuálne ľahko vstrebateľný obsah. Ušetríte človeka od prebytočných informácií a dát, ktoré by ho inak rozptyľovali a unavovali.
  3. Zvýšenie ľudského angažovania. Keď k nám zavítali prvé AR aplikácie, tak bola technológia spájaná hlavne ako technológia pre zábavný a herný priemysel. Postupom času sa jej použitie rozšírilo aj o ďalšie prípady, kde dosiahla solídne podnikateľské zisky. Jedným z nich je už teraz zvýšenie angažovanosti používateľov, ktoré je vždy bránou k ďalším benefitom ako zvyšovanie rastu. V roku 2020 bolo vypočítané, že v USA AR používa 83,1 milióna ľudí na mesačnej báze. Skenovateľné štítky produktov, interaktívne reklamy, katalógy, označenia obchodov – to sú nespočetné možnosti ako AR môže zvýšiť angažovanosť užívateľa. Novosť kombinácie technológie s jej schopnosťou zobraziť informácie v rýchlej a vstrebateľnej forme zapája rýchlo všetkých.
  4. Konkurenčná diferenciácia. Na trhu kde konkurencia ponúka homogénne produkty za rovnaké ceny je potrebné odlíšiť sa. Rozšírená realita vám pomôže s kreatívnymi kampaňami, ktoré vás odlíšia a spravia zapamätateľnou značkou.
  5. Akcelerovanie presunu know-how a redukcia času potrebného pre vyškolenie nových ľudí.
  6. Zvýšenie kvality služby v teréne a produktivity na minimalizovanie nadčasov.
  7. Zvýšenie kvality dokumentácie a zníženie času, ktorý je potrebný na vytvorenie technických dokumentov.
  8. Redukcia odpadu a opráv so zlepšovaním procesov pri produkcii.

Využitie AR v rolách spoločností

  1. Služby: Manuály a inštrukcie, servisné prehliadky, navádzanie vzdialeným expertom, zákaznícky samo-servis
  2. Výroba: Zabezpečenie kvality (Quality Assurance), inštrukcie pre skladanie predmetov, výkonnostné dashboardy
  3. Obchod a Marketing: Zobrazovanie produktov a demá, rozšírená reklama, optimalizácia obchodných priestorov
  4. Dizajn: Kolaboratívne inžinierstvo, inšpekcie digitálnych prototypov
  5. Operatíva: Head-up displeje, nastavenia digitálnych produktov, rozšírené manuály
  6. Tréning/Školenia: Školenia na mieru, BOZP školenia, koučing
  7. Iné: Navádzanie pri operáciách, kontrola kvality v budovách

Využitie AR podľa strategických cieľov

  1. Zvýšenie kvality výroby
  2. Zvýšenie zisku z predaja
  3. Skrátenie výrobného cyklu
  4. Rozšírenie zážitku koncového užívateľa
  5. Zlepšenie metód výučby a školení
  6. Produktové odlíšenie
  7. Poskytnutie lepšieho servisu
  8. Rozšírenie monitorovacích schopností

Máte záujem si vyskúšať rozšírenú realitu? 

Či ju vaše mobilné zariadenie podporuje zistite na tomto zozname. Ak áno stiahnite na váš mobil nasledujúcu aplikáciu nižšie, spustite a zamierte kamerou na fotografie priložené fotogragie.

S benefitmi Rozšírenej reality otázka neznie, či použiť Rozšírenú realitu? Ale ako skoro ju použiť? Začnite používať v svojej spoločnosti AR v spolupráci s OBS.

Mám záujem o konzultáciu k tejto téme

Zdroje

https://www.intelivita.com/blog/benefits-of-augmented-reality/
https://www.ptc.com/en/resources/augmented-reality/webcast/benefits-of-industrial-ar
https://hbr.org/2017/11/why-every-organization-needs-an-augmented-reality-strategy
Vizuálne a zvukové zdoje aj HBR.org and Besound.com

Handshake

Ak Vás článok zaujal a mali
By ste záujem o niektorú
službu, napíšte nám