Tvorba Newsletteru a jeho prínos pre vašu spoločnosť

E-mailový marketing je výborný nástroj pre udržanie zákazníka a zvýšenie predaja. Prečo si ho nechať vyhotoviť a aké benefity z neho vaša spoločnosť získa?

Newsletter je na rozdiel od iných predajných kanálov, ako napríklad sociálne siete, podstatne osobnejší a umožňuje vám osloviť potenciálneho zákazníka priamo v jeho doručenej pošte.

Je jedným z najatraktívnejších foriem e-mailového marketingu a jeho fungovanie sa dá do značnej miery zautomatizovať.

Napríklad môžete nastaviť, nech sa každý týždeň prepošle nový leták všetkým odberateľom.

Avšak pozor! Automatizácia e-mailov je nepopierateľne výkonná, no marketingová stratégia spoločnosti sa na ňu zvyčajne nespolieha. Väčšina firiem stále uprednostňuje manuálne písanie cielených e-mailov na špecifické publikum čitateľov. Samozrejme na takúto segmentáciu je potrebné mať dostatočný počet odberateľov. 

Pripravili sme si pre vás 5 dôvodov, prečo je životne dôležité používať newsletter pre úspech vášho e-mailového marketingu, a prečo je dôležité ho používať aj na vašej web stránke.

Propagácia svojho produktu alebo služby

E-mailové bulletiny sú skvelým spôsobom, ako môžete propagovať vaše nové alebo už zabehnuté produkty a služby. 

Povedzme, že prevádzkujete obchod s módou a návštevník sa príhlási k odberu vášho newsletteru. V uvítacom e-maile uvediete niektoré zo svojich najlepšie predávaných kúskov oblečenia, ale pozor, nesmie ich byť priveľa. Nechcete predsa čitateľa zahltiť hneď v uvítacej správe všetkým, čo predávate.

Povedzme, že zákazník pokračuje a kúpi si tričko. Po kúpe dostane e-mail krížového predaja, ktorý mu odporučí podobné tričká alebo nejaké štýlové džínsy. 

Opäť pozor! Často si pri automatických e-mailoch zákazník neuvedomí, že predávate aj ďalšie doplnkové služby. Napríklad manuálne napísaným e-mailom v štýle „naše najpredávanejšie slnečné okuliare pre toto leto“, podporíte povedomie zákazníka o vašich menej známych produktoch a segmentoch. 

Taktiež uvedenie nových produktov alebo kolekcií pomocou newsletteru, zvýši ich dosah a samotné predaje.

Udržujte svojich zákazníkov v kontakte

Ak si chcete udržať svojich zákazníkov v kontakte pomocou e-mailového marketingu, musíte posielať e-maily pravidelne. 

Pozreli sme sa na štatistiky pre súhrnnú mieru návštev, mieru prekliknutia a obnos vygenerovaného predaja od tisícok používateľov, aby sme zistili optimálnu frekvenciu odosielania reklamných e-mailov. Dospeli sme k záveru, že je najlepšie posielať e-maily každý týždeň. 

Dosiahnutie takéhoto množstva e-mailov nie je jednoduché, priam nemožné, ak sa spoliehate len na automaticky rozposielané e-maily.

Dôvodom je to, že automatické e-maily sa posielajú len vtedy, keď zákazníci spĺňajú konkrétny súbor kritérií (napríklad opustia nákupný košík, alebo minú určitý obnos peňazí). 

Tu prichádza na scénu newsletter. 

Pravidelným zasielaním noviniek udržíte svojich odberateľov v kontakte a váš obchod si zapamätajú. To povedie k postupnému zvýšeniu tržieb.

Udržujte svojich zákazníkov informovaných

Získanie podvedomia stále nestačí. 

E-mailové bulletiny sú tiež dôležitým spôsobom, ako môžete zdieľať dôležité správy a informovať svojich zákazníkov o aktuálnom stave vášho obchodu alebo spoločnosti. 

Ako príklad môžeme uviesť zmenu otváracích hodín alebo informáciu o zmene poplatku za vaše služby.

V zásade, ak existuje nejaké oznámenie alebo aktualizácia, o ktorej by mali vaši zákazníci vedieť, je vhodné využiť spomínaný newsletter. 

Upozornenie na vašom webe alebo príspevok na sociálnych sieťach niekedy nestačí. 

E-maily predstavujú najlepší spôsob ako rýchlo, efektívne a spoľahlivo šíriť správy medzi vašimi zákazníkmi. 

Podporte svoje ďalšie marketingové kanály

E-maily sú super. V skutočnosti mnoho odborníkov stavia e-mail do pozície najlepšieho predajného kanála.

To však neznamená, že ostatné kanály nie sú dôležité. 

Spojte príjemné s užitočným a využite newsletter na propagáciu ostatných predajných kanálov.

Môžete napríklad rozposlať e-mail s vašimi najlepšími príspevkami na sociálnych sieťach za uplynulý mesiac. Takto dokážete zvýšiť vašu sledovanosť a zároveň zlepšíte efektivitu marketingu tým, že oslovujete zákazníka prostredníctvom dvoch marketingových kanálov naraz.

Ak organizujete súťaž na sociálnych sieťach, mali by ste o nej informovať aj svojich e-mailových odberateľov.

Nastavujete SMS marketing? Môžete rozposlať e-mail, ktorý naláka zákazníkov na prihlásenie sa do odberu noviniek prostredníctvom SMS. Možnosti sú naozaj široké. 

Propagujte svoje akcie a udalosti

A nakoniec, e-mailové bulletiny sú tiež skvelým spôsobom, ako podporiť účasť na podujatiach, ktoré organizujete.

Nie je prekvapením, že práve na tento účel sa newsletter najčastejšie využíva. 

Či už organizujete akciu, koncert, víkendový alebo povianočný výpredaj, chcete, aby sa o ňom dozvedelo čo najviac ľudí a vygenerovali ste čo najlepšie zisky.  

Najlepší predajný kanál, aký môžete v takomto prípade zvoliť, je e-mailový marketing a jeho kľúčovú zložku – newsletter. 

Na záver

Newsletter je silným marketingovým nástrojom, ktorý je v aktuálnej dobe stále relevantný a široko využívaný. Je to výborný doplnok pre systém automatizovaných e-mailov, nakoľko úspešná e-mailová marketingová stratégia musí zahŕňať oba typy takejto komunikácie. 

Ak by ste mali záujem o jeden z našich vlastných newsletter systémov, neváhajte nás kontaktovať a my vám ho pripravíme na mieru.

Vaše OBS.

Potrebuje s niečím pomôcť?

Zdroje:

Handshake

Ak Vás článok zaujal a mali
By ste záujem o niektorú
službu, napíšte nám