Obrázok popisuje eshop v mobilnej aplikácií, z ktorej padajú darčeky

Eshop cena – Kompletný sprievodca

Eshop a jeho cena. Čo stojí, čo vplýva na cenu a s čím rátať ak si chcem zistiť náklady na takéto riešenie?


Cena za eshop je často hľadaným slovným spojením na slovenskom internete. Mesačne sa o túto tému zaujíma približne 50 ľudí, tak ako vy. Z tohto dôvodu sme pre vás vytvorili sumár čiastkových nákladov, aby ste si zrátali a zistili čo taký eshop stojí a čo všetko vplýva na jeho cenu. Čitajte preto ďalej a zistite náklady na vytvorenie svojho eshopu.

Obsah

Kľúčové informácie článku

  • Celková cena za eshop sa pohybuje od 30 do 30 000 eur v závislosti od potrieb vášho podnikania a vašich skúseností.
  • Ak ste malý a stredne veľký eshop miniete približne 1 000 – 10 000 eur mesačne na marketing, zatiaľ čo ako veľký podnik miniete v priemere okolo 5 000 – 15 000 eur mesačne.
  • Malé a stredne veľké podniky investujú približne 4 500 – 15 000 eur ročne do brandingu, zatiaľ čo ako veľký podnik miniete okolo 30 000 – 80 000 eur ročne.
  • Ako noví podnikateľ neignorujte ceny za platobné brány, kvôli nedostatku skúseností. Tie ovplyvňujú návratnosť vašich investícií veľmi významným spôsobom, podobne ako vaše marže a miera konverzie.

Neprehliadnite

Zistite, že cena za eshop sa vždy extrémne líši. Ocitnete sa v situácii, keď miniete od 50 eur až po desiatky tisíc eur. Všetko závisí od typu, veľkosti, štruktúry a špecializácie eshopu, ktorý si chcete zriadiť.

Majte na pamäti, že eshop nie je jednorazová záležitosť. Eshopové projekty známe aj ako “ecommerce webové stránky” obvykle zahŕňajú počiatočné náklady a následné prebiehajúce mesačné-paušálne náklady.

V tomto sprievodcovi, ktorý hodnotí všetky tieto náklady vám povieme viac. Sledujte ako sme pre vás rozdelili ceny eshopu. Pozrite sa na premenné, atribúty a sadzby z ktorých pozostáva celková cena. Pre každý zo vstupov potrebných na spustenie vášho eshopu. Pomocou týchto bodov budete schopný vytvoriť presnejší rozpočet pre váš eshop.

Aby sme vám pomohli naštartovať sa, prinášame vám úvod, ktorý vysvetľuje, ako si odhadnete a vypočítate skutočné ceny.

👉 Kliknite ak máte záujem prejsť na podstánku Webdizajn pre eshopy a podstránky

Laptop s nákupným košíkom a tovarom
Ilustrácia eshopu

Od čoho závisí cena za eshop?

Namiesto úplného spoľahnutia sa na rôzne webové kalkulačky cien si odhadnite náklady. Od základu, podľa nižšie zarátaných všetkých funkcií, ktoré budete potrebovať pre váš eshop.

Najlepší spôsob, ako si vypočítate cenu za eshop, je začať s nástrojmi, riešeniami a službami, ktoré budete potrebovať. Pre dosiahnutie svojich cieľov, potrieb a vytúženého eshopu.

Rozdeľme si teda váš eshop tak, aby nám vyšla cena: Na jeho doménové meno, eshop platformu, doplnky, moduly, podporné riešenia a poskytovateľov infraštruktúry/hostingu. Zo sčítaných cien si tak vytvorte rozpočet pre celkovú cenu eshopu.

Každý prvok vášho eshopu si zvoľte podľa vašich konkrétnych potrieb tak, že si odpoviete na nasledujúce otázky ako:

  • Akú návštevnosť má eshop zvládať?
  • Aký veľký buded mať sortiment a ponuku?
  • Budem podnikať v B2B alebo B2C?
  • Kto je môj klient / cieľová skupina?
  • Aké predajné kanály využijem?
  • Ako mám štruktúrovanú firmu?
  • Mám nejaké technické znalosti vo vývoji eshopu a webových stránok?
  • S akým typom produktov/služieb budem obchodovať?


Napríklad – ak plánujete, že spustíte B2C eshop s ročnými tržbami vo výške 20 000 eur, a potom sa od toho odrazíte, pozrite sa na existujúce eshopy. Všimnite si porovnateľné firmy vo vašom odvetví.

Zistite, že mnohé z nich sú postavené na škálovateľných komplexných eshopoch známych ako “krabicové riešenie”: Shopify, Wix, Squarespace, či Shoptet. Získate základ pre odhad očakávaných cien na vývoj vlastného eshopu, nákladov na hosting, nákladov na platobnú bránu atď.

Pre viac informácií vás pozývame čítať ďalej. Preskúmajte ďalšie cenové kategórie na vývoj eshopu pre tri hlavné typy podnikovmalé, stredné a veľké.

Koľko stojí jeho vytvorenie?

Aby ste zistili, koľko budete potrebovať na vytvorenie eshopu, urobte si najskôr jasno v prístupe, ktorý si zvolíte.

Preskúmajte možnosti ako pracovať s programami na tvorbu eshopu (Shoptet, Wix, Shopify, WooCommerce) alebo si najmite freelance web dizajnéra na úpravu grafiky vášho eshopu. Alebo zverte všetko softvérovej spoločnosti.

To, koho si nakoniec zvolíte, a následná cena na eshop, bude do veľkej miery závislá od toho, aký eshop si zakladáte. Založte si eshop podľa seba: malý eshop, eshop pre stredne veľký podnik alebo veľkú spoločnosť.

Živnostníci a jednoosobové sročky

Ako solo-podnikateľovi a živnostníkovi odporúčame zvážiť vytvorenie eshopu na zavedenom online trhovisku. Príkladmi sú Amazon, AliExpress, eBay, Shopify, či Shoptet.

V takomto prípade si musíte vytvoriť účet na týchto platformách a potom nastaviť stránky produktov. Ďalšou konfiguráciou nastavíte základnú šablónu eshopu a teda vizuál online obchodu.

Celý proces vám potrvá len niekoľko minút a nebudete potrebovať žiadne technické zručnosti v oblasti webdizajnu a programovania.

Všetko, čo vám bude stačiť v tejto fáze pre výpočet ceny nákladov na eshop, sú pravdepodobne poplatky za mesačné predplatné takéhoto eshopu. Tie sa zvyčajne odvíjajú od počtu vložených položiek (produktov). Platforma vám naopak umožní vstup zadarmo. Niektorá začne strhávať provízie z vašich predajov, vyžadovať poplatky za prechod na vyššie verzie alebo dodatočné naprogramovanie modulov.

Cena za takto vyhotovený eshop sa bude hýbať medzi 0 až 500 EUR mesačne v závislostí od počtu položiek a ďalších funkcií pre ktoré sa rozhodnete.

Notebook s bitcoinami. Eshop a jeho cena.
Ilustračná foto cena eshopu

Cena za eshop pre malý až stredný podnik

Malé až stredne veľké podniky často siahajú po komplexných SaaS ecommerce platformách, ktoré ponúkajú dynamický nástroj na tvorbu eshopu spolu s prispôsobiteľnými šablónami. Tieto riešenia mnohokrát obsahujú funkcie pre správu takéhoto eshopu.

Hovoríme o takých, ako sú Shopify, Wix, BigCommerce, Shoptet a Squarespace – všetky môžu navrhovať, hostiť a poháňať eshopové stránky už za 30 eur mesačne. Môžete si postaviť svoj online obchod úpravou predpripravenej šablóny v intuitívnom WYSIWYG editore, čo vám zaberie niekoľko hodín.

Niektoré šablóny, ktoré nájdete na eshopových platformách, sú zadarmo. Tie s pokročilými funkciami stoja približne od 60 – 200 eur.

Pri eshopoch pre stredne veľké podniky, zvoľte väčšiu flexibilitu. Zvoľte si WooCommerce – čo je bezplatná, open-source eshopová platforma fungujúca na rámci WordPressu. Pozor, stáva sa, že hoci WooCommerce je kompatibilný s WordPressovými nástrojmi, jeho plný potenciál využijete len prostredníctvom pomoci freelancera alebo ďalšej spoločnosti, ktorí ponúkajú pomoc v podobe programovania na mieru.

Preto si určite najmite skúseného webového dizajnéra (programátora), ktorý vám pomôže s funkciami na mieru. Freelance profesionáli sú najlacnejší – s hodinovou sadzbou od 30-45 eur za začiatočníka, 50-100 eur pre tých s pokročilejšími skúsenosťami a 125+ eur pre najpokročilejších vývojárov WooCommerce.

Keď k tomu pridáte cenu na nákup prémiových tém WooCommerce, SSL certifikátu a podobne, celková cena za vývoj bude približne 1 500 – 6 000 eur pre stredne veľký eshop.

Cena za eshop pre stredne veľký a veľký podnik

V porovnaní s cenami za eshopy, ktoré znášajú veľké podniky ako napríklad Alza, Muziker, či GolfCentrum sú tieto ceny zanedbateľné.

Typicky si uzatvárajú zmluvy s komplexnými webovými vývojovými agentúrami za nastavenie a udržiavanie všetkých vlastných funkcií potrebných pre správu rozmanitých katalógov produktov, unikátnych zákazníckych ciest, prepájaní so skladmi, aplikáciami, omnichannelovými zážitkami a veľkého objemu návštevnosti.

Tento stupeň konfigurácie je možný len na samostatne bežiacich open-source ecommerce platformách ako Adobe Commerce (predtým Magento), WooCommerce, PrestaShop alebo riešení na mieru.

Potom agentúram trvá viac ako 200 hodín, aby od základu naprogramovali celý návrh eshopu, vytvorili vlastné funkcionality, pripojili služby tretích strán a nasadili eshop v samostatne fungujúcom prostredí.

Celkovo by cena za vytvorenie eshop stránky na úrovni veľkého podniku mohla dosiahnuť sumu približne 10 000 – 30 000 eur.

👌Tip: Keď preskúmavate ecommerce platformu podľa vášho výberu, zvážte priority ako bezpečnosť, náklady na vlastníctvo, dopravu, univerzálne prepojenia, používateľskú skúsenosť a funkcie pre SEO.

Cena domény a hostingu

Doménové meno bude pre vás pravdepodobne jednou z najlacnejších položiek na faktúre nákladov na eshop.

Svoju doménu si môžete zaregistrovať už za 7 – 15 eur ročne. A keďže pravdepodobne plánujete prevádzkovať eshop na dlhú dobu, vyberte si maximálne obdobie registrácie domény na 10 rokov. Rátajte teda s výššou celkovou sumu 50 – 150 eur.

Niektoré z najkonkurencieschopnejších SaaS eshopov inak zahrnuli registráciu doménového mena zadarmo v ich balíčku doplnkových ponúk. Ale majte na pamäti, že štedrá ponuka sa zriedka rozširuje nad rámec vášho prvého roku služby.

Obrázok s výberom doménového mena.
Ilustrácia názvu domény

Okrem toho existujú miesta, kde si môžete kúpiť eshop aj hotové domény od už existujúcich podnikov. Toto je možnosť, ktorú zvážte, ak nie je dostupná žiadna z vašich preferovaných domén pre eshop. Ale pripravte sa, že za dobrý názov domény zaplatíte stovky až tisíce eur.

Odporúčanie: Registrácia vašej domény na niekoľko rokov vopred vám pomôže zabezpečiť vašu online identitu, podporuje lepšie hodnotenie vo vyhľadávačoch a dlhodobo šetrí náklady.

V ďalšom kroku si pre váš eshop pozrite cenu za hostingové služby. Vyberte si webhosting, ktorého infraštruktúra je v súlade s vašou ecommerce platformou a podnikateľskými potrebami.

Ľudsky povedané vyberte si taký hosting, ktorý bude dostatočne veľký pre vaše dáta. Myslite na fotky, texty, súbory a ďalší obsah. Zároveň zabezpečte, aby bol taký rýchly, aby zvládol očakávaný nápor návštevníkov.

Cena za maly eshop

Živnostníci a malé podniky s eshopmi buďte obzvlášť spokojný, pretože eshopové platformy fungujú ako registrátori domén a zároveň poskytovatelia hostingu.

Vezmite si napríklad Shopify, Wix, Squarespace, Shoptet, Weebly a BigCommerce. Svoje balíčky pre eshopy vám dodajú spolu s možnosťami registrácie doménového mena, webhostingu, tvorby webových stránok a eshopov.

Shopify napríklad predáva všetko v jednom eshopovom riešení za 32 – 399 eur mesačne. Vyberte si akýkoľvek balíček a zabezpečte si tak doménové meno, služby webhostingu, bezplatný SSL certifikát, eshop, multikanálový predaj a ešte oveľa viac.

Wix alebo Shoptet vám na druhej strane budú za eshop účtovať medzi 17 a 148 eur mesačne, zatiaľ čo SquareSpace medzi 33 až 65 eur mesačne.

Náklady pre stredne veľké eshopy

Hoci stredne veľké podniky môžu prežiť na strednom balíčku Shopify alebo Shoptet, samostatne zriadený eshop vám dá viac priestoru na rozširovanie.

Preto uvidíte, že väčšina z týchto spoločností nasadzuje open-source eshopové platformy na hostingových serveroch zakúpených od tretích strán poskytujúcich webhosting.

Napríklad – užívatelia WooCommerce a PrestaShop využívajú spravované hostingové služby od spoločností ako Cloudways, WP Engine, Kinsta a na Slovensku Websupport. Tieto hostingové riešenia vám ponúknu samo-škálovateľné cloudové hostingové infraštruktúry, ktoré sú exkluzívne optimalizované pre online obchody – eshopy.

Náklady na hosting pre balíčky s týmito pokročilými funkciami sa pohybujú od 100 do 1 000+ eur mesačne. Cena za eshop takto porastie, aj keď tieto hodtingy obsahujú registráciu doménového mena, bezplatný SSL certifikát, automatizované zálohy, opravy bezpečnostných záplat a medzi inými aj nástroje na optimalizáciu výkonu.

Cena za väčší eshop

Čo sa týka väčších podnikov, ich požiadavky na výkon splníte len prostredníctvom vyhradených/vlastných hostingových serverov.

Súvisiaca cena za eshop sa v tomto prípade pohybuje od 400 do 3 000+ eur za spravované, vlastné hostingové prostredie.

Platobné brány – všeobecné informácie

Cena, ktorú zaplatíte za vytvorenie a prevádzku platobnej brány na vašom eshope závisí na flexibilite eshopu. Na poplatkoch za spracovanie platieb, percento z predaja a prípadne mesačný paušál.

Určťte si, ktorý typ platobných brán budete používať.

Ak ste napríklad vytvorili obchod cez Shopify, môžete si vybrať medzi platbami Shopify. K dispozícii máte viac ako 100 ďalších integrovateľných platobných brán tretích strán. Príklady zahŕňajú Skrill, PayPal, Stripe, Braintree atď.

PrestaShopom na druhej strane môžete integrovať viac ako 100 riešení platobných brán. S niektorými z najväčších ako sú GoPay, TatraPay, Barion, Besteron, Global Payments, Comgate, Barion, TrustPay, Besterom, Square, Amazon Pay, Authorize.net, Worldpay, Braintree a PayPal.

Možno budete chcieť prejsť všetky tieto integrácie a zistiť, ktoré platobné procesory sú dostupné pre Slovensko alebo iné krajiny a potom ich porovnať podľa ich spôsobov spracovania platieb a cien.

Tie, pre ktoré sa nakoniec rozhodnete, by mali ponúkať najnižšie ceny na spracovanie platieb prevodu peňazí od vašich zákazníkov.

Tip: Všímnite si aj vlastnosti platobných brán ako čas pripísania finančných peňazí na účet, poistenie a vrátenie peňazí na účet zákazníka.

Poplatky platobných brán

Americkým mesačne plateným eshopom Shopify pri základnom mesačnom predplatnom platíte 2,9% z každej prijatej platby + 30 amerických centov.

Ale ak prejdete na platobnú bránu tretej strany, Shopify účtuje dodatočný poplatok vo výške 2% nad základné náklady na spracovanie platieb.

Pozrite si nižšie percentá a vyrátajte si tak očakávané poplatky za spracovanie prijatých platieb prostredníctvom týchto platobných brán. Myslite na to, že cena ovplyvní výsledný náklad za eshop.

  • GoPay: 0,9 % – 2,29% + 0,04 EUR za platbu + mesačný poplatok 4-8 EUR + prevod na bankový účet 0,5 EUR
  • GlobaPayments: 1,2% – 1,3% + 0,05 EUR za platbu + mesačný poplatok 0-7 EUR a aktivačný poplatok 39,90 EUR + 0,15 – 0,10 EUR za prevod na bankový účet
  • TrustPay: 0,99 % + 0,02 EUR za platbu + prevod na bankový účet 0,2 EUR
  • Barion: 0,5% – 1,5% + prevod na bankový účet 0,5 EUR
  • Besteron: od 0,9% + 0,10 EUR poplatok za platbu
  • Authorize.net: 2,9 % + 30¢ za transakciu + mesačný poplatok 25$.
  • Stripe: 2,9% + 30¢ za transakciu.
  • PayPal: 2,9% + 30¢ za transakcie nad 10$.

Marketing pre eshop a jeho cena

Keď sa projekt nového eshopu blíži ku koncu, odporúčame vám zvážiť jeho zakončenie strategickým marketingom.

To, čo potrebujete je dobre premyslený marketingový plán. Bude vám slúžiť, aby si vaša značka získala pozornosť, vytvárala obchodné prípady, prilákala zákazníkov, podporila rast vášho eshopu, a potom ho postupne premenila na úspešný online podnik. A ak sa pýtate, prečo sme marketing zahrnuli do cien na budovanie eshopu je to preto, že začína hneď, ako eshop začne nadobúdať prvé tvary – nie až po dátume spustenia.

Ako na marketing

Kým sa eshop “varí”, môžete začať šíriť povedomie o značke prostredníctvom marketingových kampaní pred jeho spustením. Potom, ako sa trh začne pripravovať na značku, môžete pokračovať mäkkým spustením. To vám dá príležitosť získať spätnú väzbu od vašej cieľovej skupiny, ktorá vám potom pomôže doladiť eshop pred jeho hlavným spustením.

Keď eshop začne fungovať, vytvorte okolo neho dostatočný rozruch, a vzbuďte záujem cieľového trhu. Takto získate slušný prúd návštevníkov hneď od začiatku, ktorí potom poskytnú dostatočnú trakciu na to, aby ste mohli budovať svoje mailingové zoznamy a začať personalizovanú multikanálovú komunikáciu.

Ikony sociálnych sietí vychádzajú z mobilu
Marketing na sociálnych sieťach

V tomto bode zvážte automatizovaný systém pre správu vzťahov so zákazníkmi (CRM), aby ste koordinovali angažovanosť cez všetky kontaktné body so zákazníkmi. Sledujte obchodné prípady, kým prejdú predajným lievikom a udržiavajte kontaktné údaje. Kvalifikujte “teplé” kontakty, ktoré sú pripravené od vás nakúpiť a starajte sa o nich.

Cesta však nekončí nákupom. Aj po tom, ako sa kontakty stanú zákazníkmi, by ste ich mali naďalej oslovovať s cieľom získať ich ako opakovaných nákupcov. Toto sú spotrebitelia, ktorí podporujú vernosť značky a odporúčania od rovestníkov.

Zatiaľ čo ich zhromažďujete, použite optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO), influencer marketing a affiliate programy, ktorými budete vytvárať ďalšiu návštevnosť pre váš eshop.

Cena pre eshop: Prikladáme pre vás prehľad informačných cien, ktoré budete potrebovať poznať pre vytváranie týchto marketingových stratégií.

Reklamné kampane pred spustením

  • PPC: Malé a stredne veľké podniky investujú 1 000 – 10 000 eur mesačne do reklamy na klik (PPC), pričom ich priemerná cena za klik je 2,59 eur.
  • Influencer marketing: Makro influenceri (s 500 000 – 1 miliónom sledovateľov) si účtujú približne 5 000 až 10 000 eur za príspevok. Influenceri strednej úrovne (s 50 000 – 500 000 sledovateľmi) si účtujú 500 až 5 000 eur za príspevok, mikro-influenceri (s 10 000 – 50 000 sledovateľmi) účtujú 100 až 500 eur za príspevok, zatiaľ čo nano influenceri (s 1 000 – 10 000 sledovateľmi) požadujú 10 až 100 eur za príspevok.
  • Tlačové správy (PR): Každá tlačová správa napísaná skúseným profesionálnym copywriterom vás bude stáť od 250 až 1 000 eur.

Reklamné kampane po spustení

  • Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO): Myslite na to, že SEO agentúry účtujú eshopom približne 150 – 250 eur za hodinu. Čo nakoniec po prepočítaní tvorí 2 500 až 10 000 eur mesačne. Priemerné náklady na optimalizáciu pre vyhľadávače sú na druhej strane uvádzané ako 1 500 eur mesačne.
  • Marketing na sociálnych médiách: Priemerne podniky míňajú medzi 500 – 10 000 eur mesačne. Pozor, rozlišujte medzi marketingom na sociálnych sieťach a správou sociálnych médií, pretože to sú dve rôzne cenové ponuky.

Konverzia obchodných prípadov (leadov)

  • Správa vzťahov so zákazníkmi (CRM): CRM systémy pre malé podniky zvyčajne začínajú od 20 eur za používateľa mesačne. Systémy CRM pre podnikovú úroveň zvyčajne predávajú svoje pokročilé funkcie za 50 – 150 eur za používateľa mesačne.
  • Emailový marketing: Pre väčšinu podnikov sa náklady na emailový marketing pohybujú medzi 300 a 2 000 eur mesačne. Veľké podniky zvyčajne míňajú 5 000 – 15 000 eur.

ZDROJ:

https://statrys.com/blog/ecommerce-website-cost#:~:text=The%20total%20cost%20to%20build,%2415%2C000%20per%20month%20on%20average.

Handshake

Ak Vás článok zaujal a mali
By ste záujem o niektorú
službu, napíšte nám