Ilustračný obrázok mapy, ktorá spája body. Je možné vidieť ľudí za stolom.

Klientska zóna – má ju už aj vaša spoločnosť?

V článku sa dozviete, čo je to klientska zóna. Načo slúži, aké sú jej výhody, prečo by ste ju mali mať a ako ju vyhotovujeme my v OBS.

Klientska zóna je u nás málo známy výraz, aj keď s ňou (v nej) pracoval skoro každý človek. Minule som sa pýtal svojho známeho, ktorý má stredne veľkú distribučnú spoločnosť, či by sa mu zišla klientska zóna. Presnejšie, či by sa klientska zóna zišla jeho klientom. Či už dodávateľom alebo aj odberateľom, teda zákazníkom. Ostal zaskočený a nevedel vôbec, čo tým myslím.

Aj napriek tomu, že je “Klientska zóna” obšírnejší výraz ako všeobecné slovo “auto”, uvedieme nižšie zopár ilustračných príkladov.

👉 INFO: Ak potrebujete vyhotoviť klientsku zónu pokračujte kliknutím na tento odkaz.

Príklady klientskej zóny

  1. Keď si kúpite cez e-shop nejaký produkt a ste registrovaný, tak sa máte možnosť spätne prihlásiť a stiahnúť si dokumenty ako je faktúra, návody použitia a pozrieť si prípadne dátumy kúpy a doručenia. – To je v podstate klientska zóna.
  2. Ďalším príkladom takejto zóny je Partnerská zóna alebo Vstup pre partnerov. Pri kúpe čerpadiel, si v takejto zóne viete pozrieť technické dokumenty, náhradné diely, svoje ceny, mesačné obraty, prijaté faktúry, manuály na opravu a iné. Niektoré zóny dokonca ponúkajú možnosť aj priameho objednania produktov. Laicky sa im dá povedať “Interný e-shop” alebo “B2B portál“.
  3. Klientska zóna je svojím spôsobom aj portál Slovensko.sk, kde sa prihlásite a spravujete osobné a podnikateľské aktivity. Viete podávať žiadosti na úrady, kontrolovať si schránku správ a nemusíte nikam chodiť osobne. 
  4. Medzi takéto zóny patria aj prostredia poisťovní alebo mobilných, či internetových operátorov. Viete si prehliadať vystavené lekárske recepty, skontrolovať dátum preventívnej prehliadky u zubára alebo na klik meniť fakturačné údaje firmy a prikupovať alebo rušiť služby.                                                                                                                                                                                                           
Obrázok zákazníka klientskej zóny
Ilustračný obrázok: Klientska zóna – spokojný zákazník

Príkladov je nespočetné množstvo a dalo by sa o nich hovoriť veľmi dlho. Otázkou však je, načo by bola klientska zóna práve vašej spoločnosti? Skúste si prečítať otázky nižšie a zistiť, či má význam uvažovať o klientskej zóne pre vašu spoločnosť.

👉 TIP: Pozrite si vyhotovenie našej klientskej zóny a jej prípadovú štúdiu

Klientska zóna: Kedy ju potrebujete?

  1. Má vaša spoločnosť klientov, ktorí sa dopytujú často to isté?
  2. Potrebujete zónu s informáciami, ktorá by bola viditeľná len pre určitú skupinu?
  3. Posielate emailom stále tie isté súbory, ktoré by mohli byť uložené v Cloude?
  4. Chceli by ste odbremeniť svojich ľudí od telefonovania a vypisovania tých istých emailov?
  5. Majú na vás vaši partneri rovnaké požiadavky, ktoré by mohol “vypľuť” systém za vašich ľudí?
  6. Zišiel by sa vašim partnerom nejaký kalkulátor alebo formulár, ktorý by uľahčil tvorbu cenových ponúk?
  7. Chceli by ste svojim zákazníkom poskytnúť niečo, čo by nevidela konkurencia?
  8. Chceli by ste mať niekde uloženú históriu činností s partnermi?
  9. Chceli by ste, aby mali klienti možnosť vidieť vaše produkty s ich zľavou?

Ak ste na niektoré otázky odpovedali áno, prípadne máte presnú predstavu, čo potrebujete, je vysoká pravdepodobnosť, že práve vaša spoločnosť potrebuje klientsku zónu.

Klientska zóna: Benefity

  • Šetrí čas vašich ľudí
  • Automatizuje procesy, teda znižuje chybovosť
  • Prináša všetky informácie pokope
  • Znižuje trenie medzi zákazníkom a vašim oddelením
  • Zvyšuje lojalitu medzi zákazníkom a vašou značkou
  • Urýchľuje a zjednodušuje prácu pre zákazníka
  • Získavate konkurenčnú výhodu
  • Zákazníci aj vaši zamestnanci majú menej stresov
  • Zvyšuje obrátkovosť objednávok                                                                                                                                                                                                                                                                                       
Klientska zóna - spája zákaznikov z celého sveta
Ilustrácia: Klientska zóna spája

Ako vyhotovujeme klientsku zónu

  1. *Dôkladne skonzultujeme funkčné a nefunkčné požiadavky
  2. Vyhotovíme procesnú mapu – vývojový diagram
  3. Navrhneme pôdorys klientskej zóny
  4. Navrhneme jednoduchý a vstrebateľný vizuál (tak, aby tomu rozumel riaditeľ, ale aj upratovačka)
  5. Naprogramujeme funkčný protoyp a spustíme testovaciu verziu
  6. Nasadíme do živej prevádzky
  7. Získavame spätnú väzbu, kontinuálne vylepšujeme
  8. Nastavíme údržbu a starostlivosť

*V prípade, že klient nevie, čo jeho zákazníci a partneri potrebujú, odporúčame vstupné konzultácie priamo s vybranou skupinou zákazníkov a partnerov.

Krátkym prierezom toho, čo je klientska zóna, načo slúži, aké sú jej benefity a ako ju vytvárame, sme vás chceli oboznámiť s ďalšou možnosťou zvýšenia tržieb a konkurenčného potenciálu na Slovensku a vo svete. Ak ste nadobudli pocit alebo potrebu, že aj vašej spoločnosti by pomohla klientska zóna, neváhajte sa nám ozvať a radi si s vami prejdeme vaše požiadavky.

Želáme spokojných vracajúcich sa zákazníkov a vysoké tržby.

Handshake

Ak Vás článok zaujal a mali
By ste záujem o niektorú
službu, napíšte nám