Najať si digitálnu agentúru alebo dať šancu študentovi?

Najať si digitálnu agentúru alebo dať šancu študentovi?

Študent alebo externá spoločnosť? Kedy sa čo oplatí, a prečo? Čo očakávať? Odpovede na tieto otázky sa dozviete v nadchádzajúcom článku.

Webová stránka vašej firmy alebo organizácie vytvára prvý dojem pre vaše publikum. Ak váš web neurobí na návštevníka najlepší prvý dojem, nevyužívate svoj marketingový potenciál na maximum.

Aby ste tomu zabránili, musíte mať web, ktorý najlepšie reprezentuje záujmy vašej spoločnosti. Samozrejme, vždy si môžete vytvoriť svoju vlastnú webovú stránku svojpomocne – k dispozícii je veľa ľahko použiteľných nástrojov pre tvorbu webu.

Avšak, obnáša to aj svoje nevýhody. Máte na to čas? Viete ako na to a poznáte detailnú problematiku webov? Koľko vlastne stojí váš čas a oplatí sa vám to? Nemohli by ste váš čas lepšie zužitkovať robením niečoho iného?

Máte teda čas, vedomosti a odhodlanie? V tom prípade pravdepodobne nepotrebujete externú osobu alebo agentúru pre tvorbu webstránky a zvládnete to aj sami.

Čo však, ak tomu nerozumiete, nemáte čas a chcete si byť istý tým, že váš web je efektívne naprogramovaný a má správny dizajn. Dôležitá je taktiež bezpečnosť a SEO.  

Obrazok so seo a bublinami s textom

Na výber máte niekoľko možností. Web môžete dať vyrobiť napríklad študentovi. Aké to obnáša výhody? Odpoveď je pomerne jednoduchá. Je to lacné... Ak máte nízky rozpočet, je to jedna z možných ciest, ktorou sa vybrať. Musíte byť ale pripravený na problémy, ktoré môžu pri práci so študentom nastať. 

Komunikácia

Jedným z najčastejších problémov je nekvalitná a nedostatočná komunikácia. Často sa stáva, že študent nedvíha telefón a neodpisuje na správy. Hrá sa na mŕtveho chrobáka. Komunikácia nie je vždy kompletná a to zapríčiňuje chyby a nedorozumenia, ktoré sa premietnu do toho, že výsledný projekt sa nestotožňuje so zákazníkovou predstavou. 

Vedomosti

Študenti nedisponujú dostatočnými vedomosťami v oblastiach, ktoré sú kľúčové pre úspech v online svete. Na mysli mám hlavne znalosti z problematiky predaja, marketingu, psychológie a skúsenosti z reálnych projektov. Prakticky povedané, v ničom nie je expert, nakoľko sa všetko bude učiť počas práce na vašom projekte.

Kvalita

Kvalita produktu nie je vždy sto-percentná. Je to jednoducho tak. Bežný študent nedokáže naprogramovať web stránku tak, ako dlhoročný skúsený programátor, ktorý má za sebou už desiatky projektov. Samozrejme pri nízko rozpočtových weboch nehrá TOP kvalita hlavnú prioritu. Jednoducho povedané, nedokážete kúpiť Ferrari za cenu Škody. 

Servis

Web stránka nie je produkt, ktorý si raz kúpite a už sa o neho nemusíte starať. Webové prehliadače sa pravidelne aktualizujú, niektoré pluginy strácajú podporu, a taktiež prichádzajú do platnosti nové zákony. Tieto záležitosti dokážu pokaziť web alebo na ňom znefunkčniť určité funkcie. Preto je potrebná pravidelná kontrola a údržba. Po odvzdaní webu sa komunikácia medzi klientom a študentom ešte viac oslabí. Spolupráca síce ďalej prebieha ale časom, keď firma bude požadovať opravy, dorábky alebo pridanie nejakej novej funkcie, študent nebude disponovať znalosťami ako tieto požiadávky zapracovať. Časom taktiež pochopí, že je to nerentabilné a neoplatí sa mu to. Toto sa deje v 95% prípadoch plus vždy všetko trvá a nie je hotové načas. 

Ruky, ktoré klikajú do klávesnice a vytvárajú kód

Kedy sa oplatí najať digitálnu agentúru?

Najať digitálnu agentúru sa vám oplatí vtedy, ak máte dostatočne veľký rozpočet. Kvalitná digitálna agentúra s vami neustále komunikuje a navrhuje rôzne možnosti, s ktorými sa dá pracovať.

V agentúre sa starajú ľudia o oblasti, v ktorých sú experti. Tým mám na mysli projektových manažérov, grafikov, programátorov a pod. Je to veľký rozdiel oproti tomu, keď ste na všetko sám. Je nemožné byť najlepší vo všetkých týchto oblastiach, preto je dobré, keď sa venuje každý svojej oblasti, a vtedy sú výsledky najlepšie.  Samozrejme, tomu zodpovedá aj cena.

Tvorba profesionálnej webstránky nie je lacná záležitosť a kvalitné vedomosti je potrebné vedieť kvalitne zaplatiť.  

Ak ste na základe nášho článku zistili, že potrebujete aj vy pomoc digitálnej agentúry, neváhajte nás kontaktovať.

 Potrebujete digitálnu agentúru?

Handshake

Ak Vás článok zaujal a mali
By ste záujem o niektorú
službu, napíšte nám

Prekonzultujte to s nami zadarmo