Klientska / Zákaznícka zóna

Oplatí sa vám zákaznícka zóna? Položte si tieto otázky

Na základe nasledujúcich jednoduchých otázok zistíte, či sa vám oplatí zainvestovať do vývoja zákazníckej zóny pre vašich zákazníkov alebo obchodných partnerov. 

Na základe nasledujúcich jednoduchých otázok zistíte, či sa vám oplatí zainvestovať do vývoja zákazníckej zóny pre vašich zákazníkov alebo obchodných partnerov. 

Zákaznícka zóna, inak označovaná aj ako B2B zóna, biznis portál alebo klientska zóna, prináša nielen klientom, ale aj firmám veľa cenných benefitov. Práve preto ju dnes čoraz častejšie využívajú aj menšie spoločnosti. 

Možno aj vy uvažujete nad tým, že by ste si nechali naprogramovať zákaznícku zónu na mieru. V takom prípade si ale určite kladiete otázku, či vlastne bude pre vás výhodnou investíciou a či z nej budete vedieť vyťažiť dostatok benefitov. My vám pomôžeme nájsť odpoveď! 

Odpovedzte si na týchto 6 otázok 

Zákaznícka zóna firmám pomáha riešiť hneď niekoľko problémov. Na základe týchto otázok zistíte, či dokáže pomôcť aj vám. 

1. Máte zamestnancov, ktorí riešia výlučne komunikáciu so zákazníkmi? 

V mnohých prípadoch sa stáva, že zamestnanci, ktorých náplňou práce je komunikácia so zákazníkmi, riešia drobnosti. Klienti im volajú ohľadom stavu objednávky, počtu kusov na sklade, termínov dodania tovaru či služby, časovej dostupnosti a podobne. Takéto otázky vašim zamestnancom zbytočne ukrajujú z času, ktorý mohli venovať podstatnejším veciam. 

Ako vám pomôže zákaznícka zóna? Vaši klienti alebo obchodní partneri sa môžu prihlásiť do svojho účtu v aplikácii alebo na vašom webe a uvidia odpovede na všetky najčastejšie otázky. Zobrazí sa im dostupnosť tovarov či služieb, stav dodania objednávky a mnohé ďalšie údaje. Nebudú vám tak musieť zbytočne volať, vy nemusíte zamestnávať toľko ľudí na komunikáciu s klientmi a vaši zamestnanci sa môžu venovať dôležitejším úlohám.  

2. Koľko času vám zaberá administratíva spojená s vybavovaním objednávok? 

Ako fungujú vaše procesy prijímania nových objednávok? Napríklad, musia vás vaši obchodní partneri telefonicky kontaktovať, ručne im vystavujete faktúry, zmluvy, či iné dokumenty? V takom prípade vám administratíva pravdepodobne zaberá veľa časuz dlhodobého hľadiska vás stojí veľa peňazí

Ako vám pomôže zákaznícka zóna? Vďaka klientskej zóne dokážete celú administratívu automatizovať. Váš klient zadá objednávku priamo z klientskej zóny, automaticky sa mu vygeneruje potvrdenie či faktúra. Na druhej strane, vy máte dokonalý prehľad o nových objednávkach. 

3. Ako ukladáte dáta o vašich klientoch? 

Používate na ukladanie dát o vašich klientoch Excel, prípadne iné jednoduché aplikácie? Dokonca, informácie o objednávkach si vyhľadávate v e-mailoch? Takéto spôsoby uchovávania dát sú rizikové a neefektívneĽahko môžete prísť o dôležité údaje, nehovoriac o tom, že vyhľadávaním informácií strávite zbytočne veľa času

Ako vám pomôže zákaznícka zóna? V zákazníckej  zóne máte všetky údaje bezpečne uložené na jednom mieste, kedykoľvek sa tak k nim viete vrátiť. Vaši zákazníci zas vidia svoje predchádzajúce objednávky s potrebnými dokladmi a majú uložené osobné alebo firemné údaje. Oveľa jednoduchšie sa im tak zadávajú nové objednávky a dodatočné požiadavky. 

4. Koľko percent vašich zákazníkov odchádza ku konkurencii? 

Máte pocit, že veľké percento vašich zákazníkov odchádza ku konkurencii? Dôvodom môže byť, že im neposkytujete dostatočne dobrý používateľský zážitok. Objednávanie vašich tovarov či služieb im zaberá veľa času, tak radšej uprednostnia konkurenčnú ponuku, ktorá je pre nich možno výhodnejšia. 

Ako vám pomôže zákaznícka zóna? Keď si váš zákazník vytvorí konto v klientskej zóne, vytvára si s vašou spoločnosťou pevnejšiu väzbu, keďže vám zveruje svoje osobné alebo firemné údaje. Rád u vás opätovne nakúpi, lebo vie, že proces objednávky bude rýchly a jednoduchý, všetko uvidí na jednom mieste a nemusí sa zaoberať zbytočnou administratívou. Vy mu tak nedávate dôvod, aby prechádzal ku konkurencii

5. Zdá sa vám, že máte neporiadok vo veciach?  

Faktúry máte vo viacerých zakladačoch v kancelárii, objednávky v 3 rôznych e-mailoch, informácie o zákazníkoch v Exceli a pomedzi to si píšete poznámky na papieriky? Cítite, že vo veciach máte neporiadok a potrebujete ich upratať do jedného organizovaného celku, aby ste dokázali fungovať efektívnejšie? 

Ako vám pomôže zákaznícka zóna? Zákaznícka zóna zabezpečí, že všetko budete mať na jednom miesteusporiadané v prehľadných oknách. K akejkoľvek informácii sa viete dostať v priebehu niekoľkých sekúnd, a to aj v prípade, že budete na dovolenke na opačnom konci sveta. 

6. Funguje vaše podnikanie, aj keď spíte? 

Máte pevne stanovené hodiny, počas ktorých prijímate objednávky a komunikujete so zákazníkmi? V takom prípade zrejme prichádzate o veľa peňazí, keďže niekoľko hodín denne váš biznis nefunguje. 

Ako vám pomôže zákaznícka zóna? Prostredníctvom zákazníckej zóny môžu vaši zákazníci zadávať nové objednávky a vidieť dôležité informácie kedykoľvek, aj o druhej v noci. Vaše podnikanie nikdy nespí a pre zákazníkov ste dostupní 24 hodín denne, 7 dní v týždni, aj keď sú všetci vaši zamestnanci doma s rodinami. To sa odrazí na náraste vašich tržieb a vyššej spokojnosti klientov. 

Ako môže vyzerať vaša zákaznícka zóna na mieru? 

Zákaznícka zóna môže mať 3 základné podoby. Viac sme o nich napísali v našom blog článku – Aké podoby môže mať zákaznícka zóna, spoznajte 3 základné druhy a ich benefity. Výhodou je, že funkcionalita klientskej zóny je prakticky neobmedzená. Je len na vás, aké možnosti a funkcie si do nej necháte naprogramovať.

Nehrozí, že konkurencia zneužije vašu zákaznícku zónu? 

Niektorí manažéri a majitelia firiem sa obávajú, že keď si nechajú naprogramovať zákaznícku zónu, konkurencia sa do nej dostane a bude vedieť sledovať údaje o ich spoločnosti – stav produktov na sklade, doby dodania a iné citlivé informácie. Tomuto problému sa však dá veľmi ľahko predchádzať. 

Napríklad, zákaznícka zóna sa dá nastaviť tak, aby jednotliví používatelia museli byť po registrácii manuálne schválení. Máte tak 100% kontrolu nad tým, kto sa do nej vie prihlásiť. Schvaľovanie prístupu sa dá aj automatizovať, na základe dát z obchodného registra alebo iných parametrov. Rozhodne sa tak nemusíte obávať, že zákaznícku zónu niekto zneužije na sledovanie vašich firemných procesov. 

Naplánujte si konzultáciu zadarmo

Rozmýšľate, aké riešenie by sa najviac hodilo vám? Radi sa s vami o tom porozprávame. Využite nezáväznú 30-minútovú telefonickú konzultáciu zadarmo a prekonzultujte s nami vývoj zákazníckej zóny pre vaše podnikanie.

Handshake

Ak Vás článok zaujal a mali
By ste záujem o niektorú
službu, napíšte nám