Prečo si vybrať web od nás? Príklad: Luxusný produkt

Často si kladiem otázku: „Prečo ľudia nevedia o tom, čo robíme?“. Pravdou je, že nevidia. Keby videli náš prístup ku klientom a našu výslednú prácu, tak za nami chodia sami a o konkurenciu ani nezakopnú.

Možností je veľa, trh je saturovaný a presýtený firmami s rozličnou kvalitou služieb. Kto sa v tom má vyznať?

Na Slovensku klientov zaujíma hlavne jedna otázka: ,,Koľko to bude stáť?“.
Odpovedí je veľa. Web sa dá vyhotoviť zadarmo, za 150 EUR, 1 000 EUR, 10 000 EUR, pri veľkých projektoch sa cenové relácie hýbu v stovkách tisíc eur a v niektorých prípadoch sa jedná až o milióny.

Ak sa bavíme len o cene, tak naša agentúra vyhotovuje weby (webové aplikácie!) od 15 000 EUR.

Avšak, čo za to dostanete? Je to 5 dverové auto, 3 dverové? Škoda, Mercedes, Ferrari? Červené, biele, s kožou na sedadlách, s autopilotom? …rozumiete, kam tým smerujem.

Vráťme sa na začiatok.

Kto ste a čo potrebujete? Prevádzkujete kadernícky salón, ktorý potrebuje zverejniť cenník, kontakt, fotku tímu a otváracie hodiny? Alebo ste firma o 20-tich zamestnancoch, ktorá má pobočky na Slovensku, v Česku a chcete preraziť ďalej do Nemecka? Poprípade fungujete ako 100 až 250-členná spoločnosť, ktorá dodáva svoje produkty a služby 300 000 zákazníkom a potrebuje platformu (web) ako pre dodávateľov, tak pre odberateľov?

Kto sú vaši zákazníci? Čo im chcete ponúknuť? Je vaša webstránka nutnosť alebo ju beriete ako strategický komponent rastu spoločnosti?

Jeden z našich zákazníkov je 50+ ročný majiteľ firmy s luxusným výrobkami v cene 25 000 EUR za výrobok. Dominantou jeho kancelárie je nový iMac. Je inovatívny. Chce ísť s dobou, aj keď sa v digitálnom svete nevyzná. Jednoducho chce byť natoľko informovaný, aby sa vedel rozhodnúť, čo je pre neho lepšie, ale nemá čas študovať, či je web programovaný v Reacte a backend postavený na Symphony alebo je to Laravel.

Pána Martina zaujíma či jeho web zaujme a zvýši sa mu počet návštevníkov v kamennom showroome.

Pán Martin má 30 produktov, ktoré sú profesionálne nafotené a upravené. Ďalej potrebuje „zavesiť“ príručky k týmto produktom a ich technické údaje. Takto profesionálne spracované produkty chce odprezentovať prostredníctvom svojho webu.

Pán Martin môže mať pokojne web za 600 EUR. Síce to bude „odpad“, za ktorý sa o rok začne hanbiť, ale ak ide „po cene“, tak je to možná alternatíva. Tento web určite vyhotoví nejaký šikovný študent strednej školy.

Avšak ak ide pán Martin „po hodnote“, tak si nechá poradiť od expertov. Porozpráva nám o svojich zákazníkoch, kto sú, aké majú hobby, ako im predáva svoje produkty a čo majú radi.
Porozpráva nám o svojej firme, ako ju založil, ako rástla, aké mala problémy, čo sa najlepšie predáva, ale samozrejme spomenie aj to, ako sa majú deti, aké má plány do budúcna a odporučí nám, kde si dať dobrý stejk.

Medzi rečou tiež zistíme, že pán Martin má záujem pridať konfigurátor produktov, pomocou ktorého si jeho klienti sami nakonfigurujú produkty, ktoré potrebujú a vyhovujú im.

Taktiež zisťujeme, že by bolo vhodné, aby zákazník po dodaní produktu, napríklad prostredníctvom tabletu, mohol zverejniť svoje pocity a pripomienky spojené s dodaným produktom. Samozrejme, že túto pozitívnu referenciu ihneď prepojíme s webom, kde sa následne zobrazí. Veď referencie predsa predávajú a zvyšujú dôveru!

Ďalším zistením je, že bude potrebné urobiť dopytový formulár na nezáväznú cenovú ponuku. Taktiež je nutné prijaté dopyty efektívne filtrovať na základe miesta dodania, nakoľko firemné pobočky sa nachádzajú v Bratislave a v Poprade.

Ak už máme ideu webu „hotovú“, zišla by sa nejaká online reklama, ktorá zvýši povedomie značky a pritiahne na web nových zákazníkov. Povedzme, že túto reklamu budeme prevádzkovať pomocou nástrojov spoločnosti Google a Facebook.

Finálne požiadavky teda sú:

  • 1x web – 20 podstránok (mobil a počítač – tablety nechceme)
  • Profesionálna pútavá grafika
  • 1x dopytový formulár s rázcestníkom pre pobočky v BA a PP
  • Konfigurátor produktov
  • Technické listy k produktom
  • Galéria produktov
  • Tabletový systém pre získavanie referencií
  • Blog
  • Hodnotenia produktov
  • Reklama (1x Google Adwords a 1x Facebook)

Na kompletizáciu tohto riešenia budeme potrebovať:

  • 1x Account/Projekt manažér/Biznis analytik – niekoľko hodín na korigovanie stavu a stretnutí – „kávičky“
  • 1x Super-truper grafik
  • 1-2 programátori
  • 2-4 mesiace
  • 1x Manažér sociálnych sietí + kredit do sociálnych sietí
  • Servis/údržba

Ale čo tá cena? Odrazme sa od reality. Žiadne „lokálne michalovské kamarátske ceny“ (Michalovce sú mimochodom nádherné mesto a určite navštívte aj Šíravu!). Ak chcete výnosnú investíciu, chce to profesionálov. Niekoho, kto bude na telefóne, keď to potrebujete a niekoho, kto nepozná slovné spojenia typu „nedá sa“.

Hodinová sadza profesionálov nášho rangu sa pohybuje od 30 do 150 EUR/h v závislosti od know-how a praxe. Je to tak u právnikov, konzultantov, architektov, lekárov a tak ďalej.

Pozrime sa teda na náš projekt počas celej jeho tvorby s fixnou sadzbou 50 EUR/h.

  • Account manažér: 10-25h
  • Projekt manažér: 15-25h
  • Grafik: 75 – 100h
  • Dvaja programátori: spolu 500 – 750h

Investícia do našej webovej aplikácie („webu“) je 600 – 900h, premietnuté na financie: 30 000 – 45 000 EUR.

Keď máme správne riešenie pre pána Martina hotové, tak ho potrebujeme „trocha-dosť“ spropagovať. Nekomplikujme to a dajme do reklamy na Google 24 000 EUR/ročne (2 000 EUR/mes.)

Suma sumárum máme riešenie, ktoré stojí 54 000 – 69 000 EUR v prvom roku. Pomerne markantný rozdiel oproti 600 eurovému webu od študenta čo?

Skúsme sa na to pozrieť z pohľadu investora:

  1. Čo nám prinesie riešenie od študenta?
  2. Čo nám prinesie riešenie od OBS Slovakia?

Riešenie A:

Lacné, rýchlo nahodené, šablónové, bez duše. Jednoducho povedané, nestabilný holý web bez konfigurátora a prepojenia na hodnotenia – tie sa nebudú dať spraviť (aj keď každý „lacný“ dodávateľ povie, že to to riešenie podporuje. Verte nám, nepodporuje). Ďalším negatívom je, že budete často počuť slová ako „nedá sa to“, „ozvem sa o týždeň“, „treba zakúpiť taký modul“, „toto nie je podporované“, „dalo by sa to, ale nebudem mať na to čas“… Skrátka sa zaseknete na pár rokov (áno, čítate správne: rokov) a budete si klásť otázky: „a čo keď od neho odídem a tí druhí budú takí istí, nepoznám ich a neverím im…“)

Riešenie B:

Drahé (na Slovenské pomery možno až priam drzé!), ale prinesie do showroomu viac zákazníkov. Naše riešenie prinesie každý rok 10 – 30 nových klientov, čo predstavuje zhruba 250 000 – 750 000 EUR v dodatočných predajoch. Návštevníci webu si pohodlne vyberú produkt pomocou konfigurátora, stiahnu manuál a vybavia všetko, čo potrebujú rýchlo a pohodlne. Zákazník po obdŕžaní objednávky zanechá pozitívne hodnotenie, čím motivuje ostatných návštevníkov ku kúpe a celkovo zvyšuje dôveryhodnosť firmy. Ideálny a skutočný scenár.

Pri marži 30% je zisk z riešenia:

  1. 0 EUR. Na druhú stranu sa však viete pochváliť, že to stálo „len 600 EUR“.
  2. od 75 000 – 225 000 EUR.

Po prvom roku je pán Martin prakticky na nule, možno dokonca v miernom zisku, a ďalej svojim spôsobom už len zarába. Ak bude v druhom roku platiť reklamu znova za 24 000 tisíc, môže jeho investícia generovať zisk zhruba 51 000 EUR.

Následne môže skúsiť investovať utŕžené peniaze do Facebooku, prijať ďalšieho zamestnanca, rozšíriť sklad, vylepšiť technológiu, kúpiť nové auto alebo sa ísť odreagovať k moru. Samozrejme, zarobené peniaze môže ešte ďalej „točiť“.

Čo myslíte, mal by svoje zvyšné financie znova preinvestovať a spraviť ďalší „digitálny produkt“ pre svojich klientov?

Handshake

Ak Vás článok zaujal a mali
By ste záujem o niektorú
službu, napíšte nám