Kontaktujte nás

Odoberajte
newsletterŠípka vpravo

Nenechajte si ujsť najnovšie informácie
zo sveta biznisu a digitálnych technológií

Neplatná e-mailová adresa

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa oboznámte s týmito dokumentami.

Ďakujeme
za Vašu registráciuŠípka vpravo

x
Čo je to digitálny produkt?

Čo je to digitálny produkt?

Určite ste sa niekedy už aj vy stretli s pojmom ,,digitálny produkt“. Málokto však vie, čo tento pojem v skutočnosti znamená.

Pri rozhovore s rodinnými členmi alebo priateľmi som sa mnohokrát stretol s tým, že mi nikto nevedel odpovedať na otázku - ,,Čo to je digitálny produkt?“. Pre tých, ktorí nevedia, ale a aj pre tých, ktorí vedia, tak digitálny produkt je taký, ktorý existuje iba v digitálnej hodnote a predáva sa online. Môžeme povedať, že nie je vo fyzickej forme (nedá sa chytiť, nevonia a nemá chuť).

Čo však patrí medzi digitálne produkty, prečo si ich spoločnosti kupujú a čo to prináša im a ich zákazníkom? Poďme sa spolu pozrieť na pár príkladov.

Webová stránka

Webová stránka je jeden zo základných digitálnych produktov. Je to skvelý produkt, ktorý slúži na predstavenie spoločnosti a jej produktov, aj bez potreby kamennej predajne. Webová stránka je dostupná 24/7 a z akejkoľvek krajiny sveta. Sú na nej dostupné všetky potrebné informácie, ktoré potrebujú zákazníci vedieť. Vaši zamestnanci tak nemusia neustále zdvíhať telefonáty a odpisovať na emaily zákazníkov, ktorí chcú získať informácie ako otváracie hodiny, ceny produktov, z čoho sú produkty vyrobené, atď. Týmto šetríte čas vašim zamestnancom a aj peniaze, taktiež šetríte čas pani Anne, ktorá po práci potrebuje od vás niečo kúpiť, ale vaša predajňa je zatvorená, poprípade daný produkt nepredávate alebo nemáte ho už na sklade. Namiesto toho si pani Anna otvorí vašu webovú stránku, kde zistí všetky potrebné informácie.

Webová stránka

Softvér

Softvérový priemysel je obrovský a neustále rastie. Je teda samozrejmé, že bude aj naďalej rýchlo rásť. Práve teraz je najlepší čas využiť tento rast. Či už ste startup (začínajúca firma) alebo spoločnosť, ktorá je na trhu dlhšiu dobu, softvér môžete ľahko premeniť na zisk. K softvéru nepatria len webové aplikácie, šablóny webových stránok, mobilné aplikácie, videohry alebo čokoľvek iné založené na kóde, ale aj softvérový program, ktorý je vhodný pre začínajúce firmy. Netreba vám úž žiadne predávanie licencií. Namiesto toho budú vaši zákazníci platiť nominálne paušálne poplatky za používanie programu. Ak si raz od vás zákazník kúpi licenciu, už od neho neuvidíte ani cent, avšak ak bude platiť paušálny poplatok, získate peniaze za každý mesiac, za ktorý zákazník bude používať váš softvérový program, a môžete si byť istí, že ho bude používať, lebo ho potrebuje. Takto sa vaše zisky zvýšia niekoľkonásobne. So softvérom, ktorý je navrhnutý na mieru našou spoločnosť, môžete získať ešte viac zákazníkov = ešte vyššie zisky. Startup-om taktiež pomáhajú ,,digitálne balíčky“. Balíček obsahuje všetky produkty, ktoré by mala začínajúca spoločnosť mať, od webovej stránky, po vlastné šablóny a softvér + produkty na mieru, vďaka ktorým váš startup vynikne medzi konkurenciou a rýchlo prerazí na trhu.

Softvér

E-book

Popularita elektronických kníh neustále rastie z mesiaca na mesiac. Spĺňajú funkciu klasických kníh, s tým rozdielom, že majú rôzne benefity, ktoré tlačené knihy nemajú. Neušetrite len množstvo peňazí za tlač knihy, ale je to aj skvelý marketingový nástroj, vďaka ktorému získate množstvo nových zákazníkov. E-book si môžete taktiež publikovať na vlastnej webovej stránke a nie ste ničím limitovaní. E-book môžete spropagovať a predávať, alebo naopak posielať potencionálnym zákazníkom zadarmo, vďaka čomu zväčšíte zákaznícku základňu. Jediné čo potrebujete, je e-book už len napísať.

E-book

Mobilné aplikácie

Poznáme rôzne mobilné aplikácie, či už aplikácie od vašej zdravotnej poisťovne až po rôzne hry a aplikácie na cvičenie. V súčasnosti už aj množstvo e-shopov má svoju vlastnú aplikáciu v mobilnom telefóne. Prečo to robia? Nestačí im e-shop vo webovom prehliadači? Nie, nestačí. Zákazníci už väčšinu svojho času trávia práve na mobile. Zákazník pri nákupe cez webový prehliadač môže veľmi ľahko zablúdiť ku konkurencii, čo sa pri aplikácii nemôže stať. Niektoré aplikácie uľahčujú život svojím zákazníkom, vďaka čomu budujú dôveru u zákazníkov a taktiež títo zákazníci spoločnosť nevymenia. Je známe, že je dôležitejšie si udržať súčasných zákazníkov ako získať nových. Niektoré aplikácie zarábajú zas vďaka tomu že sú platené, alebo sú zadarmo a niektoré funkcie sú platené. Ďalší spôsob ako zarobiť vďaka aplikácii sú práve reklamy, ktoré vyskakujú užívateľom aplikácie. V poslednom rade sú tu hry, kde si ľudia kupujú rôzne špeciálne balíčky a peniaze, aby sa im lepšie hralo.

Ak chcete mobilnú aplikáciu, avšak nemáte potrebné technické zručnosti, existuje množstvo spoločností ako OBS, ktoré váš nápad pretavia do reálnej podoby.

Mobilné aplikácie

Klientska zóna

Klientska zóna patria k jedným z najväčších pomocníkov mnohých firiem v súčasnosti.

Je to zabezpečená webová stránka, ktorá poskytujú vašim zákazníkom jediné prístupové miesto k informáciám, ako sú faktúry, objednávky, informácie o zákazníkovi, online platby a množstvo ďalších. Je k dispozícii 24/7, 365 dní v roku a je dostupná na rôznych zariadeniach, ako je počítač, smartfón alebo tablet.

Vďaka klientskej zóne získate lojálnejších zákazníkov, ktorým ušetríte množstvo času a poskytnete im lepšie užívateľské prostredie. Čas a prácu ušetríte aj vašim zamestnancom, ktorí sa viac nebudú musieť prehrabávať v množstve neprehľadných databáz a tabuliek, čím ušetríte veľa peňazí. Taktiež pomáha optimalizovať platobné procesy a znižuje riziko straty rôznych informácií a dokumentov.

Ak by ste sa chceli o klientskej zóne dozvedieť viac:
https://obs.sk/blog/6-dovodov-preco-by-mala-mat-vasa-firma-klientsku-zonu .

Klientska zóna

Konfigurátor

Pani Anne, ktorá už zistila, kedy máte otvorené, sa zapáčilo nakupovať online a nechodiť po kamenných predajniach, keď môže nakúpiť ľahko a jednoducho z pohodlia domova. Pri nakupovaní avšak narazila na problém. Pani Anna si chcela objednať skriňu na mieru. Pri objednávaní na stránke si vôbec nemohla skriňu navrhnúť. Nevedela si nikde pozrieť, akej farby by skriňa bola, alebo poskúšať rôzne farby a materiály. Tento fakt pani Annu od objednaní odradil, nebude predsa kupovať mačku vo vreci. Namiesto toho si pani Anna sama zložila skriňu na konkurentskej web stránke, ktorá mala konfigurátor.

Konfigurátor pomáha webom a e-shopom poskytnúť zážitok zákazníkom podobný tomu, ktorý získavajú návštevou kamenného obchodu. Zákazníci sa cítia sebavedomejšie, keď si môžu doma preskúmať najviac aspektov produktu a následne si ho nechať doručiť domov, dôvera ich pravdepodobne presvedčí, aby klikni na tlačidlo ,,kúpiť” alebo „vyžiadať cenovú ponuku“ rýchlejšie.

Viac o konfigurátore:
https://obs.sk/blog/online-konfigurator-alebo-nastroj-pre-poskytnutie-jedinecneho-zazitku-z-nakupovania

Podcasty

Niektorí ľudia nemajú dostatok času na prezeranie sociálnych sietí alebo pozeranie videí na YouTube. Ak potrebujete osloviť práve týchto ľudí, skvelým spôsobom je podcast. Pre tých, ktorí by nevedeli, tak podcast je nejaký zvukový záznam na internete (na rôznych platformách ako Spotify, Apple podcasty, Stitcher, Anchor, Podbean ), ktorý môžete počúvať a stiahnuť kedykoľvek. Môžete ním propagovať vašu značku a produkty, ale podcasty môžu byť aj platené, čím zarobíte peniaze a spropagujete vašu značku ,,zadarmo“.

Podcast

Grafika a vizuálne prvky

Dokonca aj logo patrí medzi digitálne produkty. Rôzne animácie na stránke, reklamné bannery, vzhľad vašej web stránky a jej typografia, šablóny, pozadia a ikony patria tiež k digitálnym produktom. Tieto grafické prvky slúžia na prezentáciu vašej webovej stránky, aplikácie, vašej značky, vďaka nim si vás zákazník skôr všimne a ľahšie sa mu vaša značka vryje do pamäte. Čím viac zákazníkov sa vám podarí osloviť, tým vaša spoločnosť bude viac prosperovať. A naopak, čím lepšie vašu značku budete prezentovať, tým viac vám zákazníci budú dôverovať.

Grafika a vizuálne prvky

Online kurzy

Skvelý spôsob ako niečo naučiť tisíce ľudí bez toho, aby ste prišli o hlasivky? Online kurzy sú podobné normálnym kurzom, len s tým rozdielom, že nemusíte byť v nejakej miestnosti a niekoľko hodín opakovať to isté rôznym skupinkám ľudí, zbytočne tak míňate množstvo vášho času a aj peňazí, keďže aj priestory na kurzy niečo stoja. Namiesto toho stačí venovať pár hodín nahratiu a postrihaniu videa, ktoré si zákazníci kúpia a môžu si to pustiť kedykoľvek a kdekoľvek, nie sú ničím obmedzovaní, isté pasáže si môžu prehrať aj niekoľkokrát, ak tomu nechápu a taktiež veci, ktoré vedia môžu preskočiť. Obrovským plusom hlavne v dnešnej dobe je, že vás momentálna pandémia nemôže nijako poznačiť. Vďaka ušetrenému času sa môžete venovať inej práci, alebo natočiť ďalšie kurzy, ktoré môžete taktiež predávať.

Online kurz

Digitálnych produktov poznáme mnoho, rozpísaním všetkých by trvalo množstvo času a aj tak by sme sa nedostali ku koncu. Dôležité je vedieť, že digitálne produkty vám prinášajú len plusy, s nimi nikdy nič nestratíte. Obzvlášť v dnešnej dobe digitalizácie je potrebné, aby vaša spoločnosť vlastnila rôzne digitálne produkty. Zvyšujú zisky, šetria čas a peniaze vám aj vašim zákazníkom, zväčšujú zákaznícku základňu a povedomie o vašej spoločnosti, taktiež šetria čas a zľahčujú prácu vašim zamestnancom.

Spoločnosť OBS spoločnostiam vytvára digitálne produkty priamo na mieru. Ak nejaký digitálny produkt potrebujete alebo vás zaujal, neváhajte nás kontaktovať.

Zdroje:

https://invotech.co/blog/what-are-digital-products/
https://productfolio.com/what-is-a-digital-product/
https://kajabi.com/blog/what-is-a-digital-product
https://www.shopify.com/blog/digital-products

Handshake

Ak Vás článok zaujal a mali
By ste záujem o niektorú
službu, napíšte nám

Prekonzultujte to s nami zadarmo